چکیده:
هدف از انجام این پژوهش، شناسایی و رتبه بندی عوامل مدیریت هزینه بر اساس کیفیت ارایه خدمات بوده است. جامعه اماری، شرکت تولید مواد غذایی گلدیس دشت فارس و روش اماری توصیفی – تحلیلی بوده که از تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی گروهی و روش ویکور فازی اشتفاده شده است. برای سنجش مدیریت هزینه از شاخصهای "ارزش بازار شرکت، سودآوری، فعالیت، بازده سرمایه، مبتنی بر ارزش آفرینی" استفاده شد. هم چنین کیفیت خدمات بر اساس 7 مولفه قابلیت اطمینان به خدمات، اختصاصی بودن خدمات، ارایه خدمات به صورت حرفهای، سرعت ارایه خدمات، تسهیلات خدمات، وضعیت ظاهر و طرز رفتار کارکنان و میزان ابراز علاقه کارکنان شرکت گلدیس دشت فارس مورد ارزیابی قرار گرفت. بر اساس آن، گزینهها رتبه بندی شدند. نتایج نشان داد؛ گزینههای بازده سرمایه، و سودآوری مشترکا به عنوان گزینههای برتر انتخاب شدند. عوامل مبتنی بر ارزش آفرینی، بازده سرمایه و فعالیت، به ترتیب رتبههای دو تا چهار را کسب کردند.
The purpose of this research was to identify and rank the factors of cost management based on the quality of service delivery. The statistical community, Gladis Dasht Fars Food Production Company, and the descriptive-analytical statistical method, which is the technique of group hierarchical analysis process and Vikor method. Fuzzy is used. "Company market value, profitability, activity, capital return, based on value creation" indicators were used to measure cost management. Also, service quality is evaluated based on 7 components of service reliability, service exclusivity, service delivery in a professional manner, service delivery speed, service facilities, appearance and behavior of employees and the level of interest expressed by employees of Gladis Dasht Fars Company. it placed. Based on that, the options were ranked. The results showed; Capital return, and profitability options were jointly selected as the top options. Factors based on value creation, return on capital and activity were ranked two to four, respectively.