چکیده:
به عنوان معلم، ما زمان زیادی را صرف صحبت کردن و گوش دادن به کودکان میکنیم، بنابراین یک حس واضح وجود دارد که در آن مهم است مطمئن شویم که ارتباطات ما به کودکان کمک میکند تا به طور موثر فکر کنند و یاد بگیرند. در واقع، آموزش باید مستلزم درک عمیق روشی باشد که در آن ارتباطی که در کلاس درس جریان دارد، یادگیری است، نه فقط یک رسانه خنثی که از طریق آن دانش از ذهنی به ذهن دیگر منتقل میشود. هدف نوشتار حاضر برقراری ارتباط خوب با کودکان در کلاس درس میباشد که جهت تحقق این موضوع، مولفههایی چون تعامل اجتماعی، ارتباطات اولیه، زبان در حال استفاده، چگونه کودکان از دیگران آگاهتر یاد میگیرند، مشارکت هدایت شده و... مورد مداقه و بررسی قرار خواهند گرفت. از این رو روش غالب در این مقاله، روش توصیفی و کتابخانهای و با استفاده از ابزار فیشبرداری اقدام به جمعآوری اطلاعات و دادههای لازم شد.
خلاصه ماشینی:
آموزگار، اداره آموزش و پرورش شهرستان علي آباد کتول ، گلستان ، ايران چکيده به عنوان معلم ، ما زمان زيادي را صرف صحبت کردن و گوش دادن به کودکان ميکنيم ، بنابراين يک حس واضح وجود دارد که در آن مهم است مطمئن شويم که ارتباطات ما به کودکان کمک ميکند تا به طور موثر فکر کنند و ياد بگيرند.
ارتباط ، دانش آموزان ، کلاس درس مقدمه و بيان مسئله مانند بسياري از پرسش هاي روان شناختي، پاسخ هاي اين سؤال تمايل دارد بار ديگر بحث طبيعت دوگانه اي را مطرح کند: آيا رشد ذهن کودکان توسط ظرفيت هاي از پيش تعيين شده ذاتي تعيين ميشود؟ يا آيا ذهن کودکان در يک محيط فرهنگي رشد ميکند که به روش هاي خاصي معناي دانستن و درک را شکل ميدهد؟ در طول قرن ، روانشناسان اين سوال را به گونه اي طرح ريزي کرده اند که بر تحقيقات آنها تأثير گذاشته است يا شواهدي را براي استعدادهاي ذاتي کاوش ميکنند، يا تعاملات با محيطي را که باعث تقويت تفکر و يادگيري ميشود، توصيف و تحليل ميکنند.
او به اين نتيجه رسيد که کودکان بسيار خردسال ميتوانند درک کنند که نگاه مادر معنادار است و از آن براي تفسير موقعيت و دادن پاسخ مناسب استفاده ميکنند، يعني خود مدل نگاه ميکنند.
F. (1992) Social Interaction and the Development of Language and Cognition, Essays in Developmental Psychology, Hillsdale: Erlbaum.
F. (1992) Social Interaction and the Development of Language and Cognition: essays in developmental psychology, Hillsdale: Lawrence Erlbaum.
(1990) Apprenticeship in Thinking: Cognitive Development in Social Context, Oxford: Oxford University Press.
(1990) Apprenticeship in Thinking: Cognitive Development in Social Context, Oxford: Oxford University Press.