چکیده:
گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز در خاورمیانه میباشد و رضایت مشتری برای این گروه از اهمیت زیادی برخوردار است، و به این منظور این گروه در پی طرحریزی و استقرار رویکردی به منظور بهبود در تجربه مشتریان خود میباشند. لذا هدف از انجام این پژوهش پیاده سازی رویکرد هم آفرینی با مشتری در گروه صنعتی ایران خودرو جهت بهبود در تجربه مشتری می باشد.در این پژوهش کاربردی و با رویکرد کیفی به منظور جمعآوری اطلاعات از روش بررسی اسناد کتابخانهای و آرشیوی، مشاهده و مصاحبه استفاده شده است. همچنین راهبرد اصلی تحقیق، اقدام پژوهی بوده که با هدف تثبیت در یادگیری حاصل از پژوهش، چرخه اقدام پژوهی دوبار مورد تکرار قرار گرفته است. جامعه آماری پژوهش کارشناسان و مدیران مرتبط با حوزه مشتری در مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو می باشند و برای نمونهگیری روش نمونه برداری قضاوتی مد نظر قرار گرفته است.در خصوص یافتههای تحقیق میتوان گفت؛ طرحریزی و استقرار رویکرد هم آفرینی ارزش، باعث ترغیب مشتریان در ارائه بازخورد به موقع و اثربخش به اقدامات تأمین کنندگان میشود، تا از این رهگذر، بتوانند با ارتقا چابکی سازمانی، با تسریع در شناسایی و پاسخ بهنگام به مشکلات و مسائل مرتبط، عملکرد کل شرکت را بهبود بخشند.براساس یافتههای تحقیق میتوان نتیجه گرفت، اجرای رویکرد خلق مشترک با مشتریان، در جهت بهبود ِتجربه در مشتری اثر بخش خواهد بود
Iran Khodro Industrial Group is the largest car manufacturer in the Middle East and customer
satisfaction is of great importance for this group; for this purpose, this group seeks to plan and
establish an approach to improve the experience of its customers. Therefore, the purpose of
this research is to implement the approach of co-creation with the customer in Iran Khodro
Industrial Group to improve the customer experience.
In this practical research with a qualitative approach, the method of reviewing library and
archival documents, observation and interview has been used in order to collect information.
Also, the main research strategy is action research, which has been repeated twice with the
aim of consolidating the learning from research. The statistical population of the research is
experts and managers related to the customer field in Iran Khodro Industrial Group, and
judgmental sampling method has been considered for sampling.
Regarding the findings of the research, it can be said; Designing and establishing a value cocreation
approach encourages customers to provide timely and effective feedback to suppliers'
actions, so that by promoting organizational agility, accelerating the identification and timely
response to problems and related issues, the overall performance Improve the company.
Based on the research findings, it can be concluded that the implementation of the joint
creation approach with customers will be effective in improving the customer experience.