خلاصه ماشینی:
جدول 3 نسبت دانش آموزان کلمبیایی شاغل به کار در یکسال پس از فراغت از تحصیل برحسب نوع مدرسه و رشتهء تحصیلی در سال 1981 (به تصویر صفحه مراجعه شود) مأخذ:ص 15-ساخاراپولس، Psacharo-Poulos(1985a) آیا فارغ التحصیلان برنامههای درسی حرفهای پیش از اشتغال به کار،مدت کوتاهتری بیکار میمانند؟دادههای مربوط به کلمبیا این فرضیه را تأیید نمیکند.
جدول 8 نرخ تقریبی بازده اجتماعی سرمایهگذاری در آموزش متوسطه تانزانیا و کلمبیا برحسب نوع درس و مدرسه (به تصویر صفحه مراجعه شود) مأخذ:صفحات 23-532 Psacharo-Poulos(1985a) توضیح:این نرخها پس از تعدیل سطح دستمزدهای دانشآموزان برحسب توانایی علمی و عوامل اجتماعی و اقتصادی محاسبه شده است.
همگان بر این تصورند که گنجاندن دروس حرفهای در برنامهء درسی مدارس متوسطه هرکشور،به ویژه کشورهای در حال توسعه،رهگشای توسعه اقتصادی است؛اما همانطور که جدول 9 نشان میدهد در بسیاری از کشورها سرمایهگذاری در رشتههای نظری سنتی به طور متوسط پربازدهتر از سرمایهگذاری در رشتههای تخصصی است.
جدول 9 بازده اجتماعی آموزش متوسطه برحسب نوع برنامه درسی در چند کشور جهان(به درصد) (به تصویر صفحه مراجعه شود) مأخذ:جدول 3- Psacharo-Poulos(1985a)B آموزش عالی الگوی مشاهده شده در زمینهء هزینه برنامههای درسی مختلف در دوره متوسطه،در مورد برنامههای درسی آموزش عالی نیز مصداق دارد*.
جدول ضمیمهء 1 هزینه سرانه و مستقیم آموزش متوسطه در کلمبیا برحسب نوع مدرسه و برنامهدرسی در سال 1981(به پژو) (به تصویر صفحه مراجعه شود) توضیح:این ارقام صرفا شامل هزینههای مدارس دولتی است و مخارج تحصیلی هزینه شده توسط دانشآموزان را نیز دربر میگیرد.
مأخذ:ص 513 Psacharo-Poulos(1985a) جدول ضمیمهء 2 هزینه سرانه آموزش متوسطه در کلمبیا برحسب رشتهء تحصیلی در سال 1981 (به تصویر صفحه مراجعه شود) توضیح:این ارقام به هزینههای مدارس دولتی اشاره میکند.