چکیده:
با توجه به اهمیت روزافزون به کارگیری اینترنت در تجارت،این پژوهش به شناسایی و تبیین عوامل مرتبط با اثربخشی بازاریابی اینترنتی بین المللی در 5 سطح:عوامل مرتبط به استراتژی،وب سایت،عوامل داخلی،عوامل خارجی،و عوامل بین المللی میپردازد که این پنج سطح با 62 متغیر و در قالب شش فرضیه مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. جتامعه آماری انتخاب شده شرکتهای عضو تشکلهای صادراتی ایرانی دارای وب سایت در سال 6831 میباشد که از طریق سایت سازمان توسعه تجارت و دایرکتوریهای موجود به تعداد 151 شرکت در 7 صنعت،به صورت طبقهبندی نمونهگیری شدند.روشهای آماری توصیفی و استنباطی آن با استفاده از نرمافزارهای spss,lisrel,excel انجام شد،که در آن از تکنیک تحلیل عاملی،آزمون همبستگی،تحلیل رگرسیون و مقایسه میانگینها استفاده شده است.یافتههای پژوهش نشان دادند که عوامل زیر به ترتیب اولویت در اثربخشی بازاریابی- اینترنتی بین المللی شرکتهای عضو تشکلهای صادراتی ایرانی تاثیر دارند: 1-عوامل مرتبط داخلی 2-عوامل مرتبط طراحی وب سایت 3-عوامل مرتبط خارجی 4- عوامل مرتبط استراتژی 5-عوامل مرتبط جهانی
خلاصه ماشینی:
"هدف اصلی این تحقیق تبیین عوامل موفقیت در بازاریابی اینترنتی بین المللی شرکتهای
-تبیین میزان ارتباط عوامل مرتبط داخلی با موفقیت در بازاریابی اینترنتی بین المللی
-تبیین میزان ارتباط عوامل مرتبط خارجی با موفقیت در بازاریابی اینترنتی بین المللی
-تبیین میزان ارتباط عوامل مرتبط بین المللی با موفقیت در بازاریابی اینترنتی بین المللی
صادراتی موثر است؟ تا چه اندازه عوامل مرتبط با شرایط داخلی بر روی اثربخشی بازاریابی اینترنتی شرکتهای
در این مدل عوامل موثر در بازاریابی اینترنتی بین المللی در 5 گروه طبقهبندی و مورد
عوامل مرتبط با موفقیت شرکتهایی که از بازاریابی اینترنتی استفاده میکنند مطرح شده است
فرضیه دوم:عوامل مرتبط با وب سایت بر روی اثربخشی بازاریابی اینترنتی شرکتهای
فرضیه دوم:عوامل مرتبط با وب سایت بر روی اثربخشی بازاریابی اینترنتی شرکتهای
فرضیه سوم:عوامل مرتبط با شرایط داخلی بر روی اثربخشی بازاریابی اینترنتی شرکتهای
فرضیه سوم:عوامل مرتبط با شرایط داخلی بر روی اثربخشی بازاریابی اینترنتی شرکتهای
استطاعت دسترسی به اینترنت یکی از عوامل موثر در اثربخشی بازاریابی اینترنتی میباشد
فرضیه پنجم:عوامل مرتبط با شرایط بین المللی بر روی اثربخشی بازاریابی اینترنتی
فرضیه پنجم:عوامل مرتبط با شرایط بین المللی بر روی اثربخشی بازاریابی اینترنتی
اثربخشی بازاریابی اینترنتی شرکتهای صادراتی باشد که در قالب فرضیه ششم آورده شده است.
درک از اثربخشی بازاریابی اینترنتی بین المللی مورد بررسی قرار گرفت که نتایج آن در جدول
با توجه به اولویت بندی که شرکتها از این عوامل نمودند در اولویت اول، بیشترین عامل به کارگیری بازاریابی اینترنتی اکثر شرکتهای صادراتی عضو تشکلهای
سایر عوامل بر درک شرکتها در اثربخشی بازاریابی اینترنتی بین المللی موثرند،لازم است"