خلاصه ماشینی:
"افزایش بازگشت سرمایه با به کارگیری طرحهای بازاریابی در مقایسه با خط مشی سنتی فروش،استراتژی استخراج دادهها بسیاری از تحلیلگران را به اصلاح دیدگاههای بازاریابی رهنمون ساخته است،برای مثال با افزایش طول عمر بیمهگذاران میتوان به حق بیمه بیشتری با توجه به افزایش طول زمان دست یافت بنابراین همان طور که از نمودار 2 برمیآید یکی از مهمترین سوالات بازاریان این است که از میان افرادی که میتوانند مشمول شرایط بیمهنامه باشند چه افرادی بیشتر مایل به خرید بیمهنامه هستند چرا که در این صورت تنها تعدادی از افراد مشخص که به احتمال بیشتر خرید خواهند کرد هدف قرار گرفته و در نتیجه میزان درآمد حاصله در قبال بازاریابی انجام شده افزایش مییابد.
بازاریابی افرادی که تمایل بیشتر به تهیه بیمهنامه دارند آیا با این روش ممکن است نتیجه بهتری حاصل شود؟یا به عبارت دیگر آیا در صورت جمعآوری دادههای بیشتر میتوان مدلهای بهتر و در نتیجه بازاریابی متمرکزتری انجام داد؟جهت تمرکز بیشتر برخی از تحلیلگران بیمه با بهرهگیری از تکنیک استخراج دادهها و نیز مجزا کردن گروهی از مشتریان که از عمر مفید بالاتری برخوردار هستند اقدام به ارائه مدلهایی برای تشخیص گروهی کردند تمایل بیشتری به خرید بیمهنامه دارند.
با استفاده از تکنیکی به نام تحلیل پیوندها1،شرکتهای بیمه میتوانند به اموری به قرار ذیل و نیز ارائه خدمات متناسب با نیاز مشتریان بپردازند: *تهیه خلاصه اطلاعات مشتریان به تفکیک اطلاعات ایشان *تحلیل میزان نرخ و خسارت با توجه به یک بیمهگذار و یک نوع خاص از خدمات،برای مثال بررسی ارائه خدمات جدید توسط بیمهگر جهت گروه خاصی از بیمهگذاران *تحلیل رفتار دستهای از بیمهگذاران با توجه به مؤلفههای متعدد و ارائه بیمهنامههای متفاوت، برای مثال تحلیل میزان سودرسانی ارائه مجموعهای از بیمهنامهها(عمر،منازل مسکونی،اتومبیل و..."