خلاصه ماشینی:
"یک آژانس تبلیغاتی موظف است در سطح وسیعی به فعالیتهای تحقیقی دست بزند،فعالیتهایی از قبیل بررسی خصوصیات مختلف بازار،تجزیه و تحلیل بازار از نظر اقتصادی،تخمین وسعت بازار، بررسی موقعیت شرکت موردنظر در صنعت،گروهبندی مصرفکنندگان بر اساس مقدار مصرف،چگونگی مصرف، عادات مؤثر در مصرف،دلیل و میزان خرید و نیز طرز تفکر مصرفکنندگان،همچنین ارایه ایدههای جدید تولید و روشهای مناسب تبلیغ از جمله هدایای تبلیغاتی، فیلمها،طرحها و پوسترهای تبلیغاتی و نیز برنامهریزی و زمانبندی انجام تبلیغات به عبارت دیگر باید راههای برقراری رابطهء مؤثر با مصرفکنندگان بالقوه و ایجاد واکنش مثبت در آنها و افزایش فروش،سود و اعتبار کارفرمای خود را بیابد و همهء این فعالیتها نیاز به کارشناسان متخصص در امر تحقیقات بازاریابی دارد.
در هر سطح و با هر وسیله و ابزاری که بخواهیم تبلیغ کنیم،اولین و مهمترین نکته در تصمیمگیری برای انجام دادن تبلیغات، توجه به اصول تبلیغ و به کارگیری آن براساس اطلاعات دقیق و قابل اعتماد توسط متخصصان تبلیغات است که تواناییهایشان آمیختهای است از هنر،علم و صنعت؛اما از آنجا که انجام هر برنامهء تبلیغاتی مستلزم شناخت کامل کالا و مشخصات آن از جمله کیفیت،خصوصیات فیزیکی و شیمیایی،کاربرد،مشخصات کالاهای مشابه و نیز شناخت کامل مشتری یعنی سلیقه،نیاز،ترجیح،تنفر،درآمد،سن، جنس،محل زندگی و چندین عامل مهم دیگر است و از این لحاظ ارتباط تنگاتنگ با مطالعات و اطلاعات حاصل از تحقیقات بازاریابی و بازارسنجی دارد و از سوی دیگر از آنجا که تبلیغات به تعریفی هنر نفوذ در افراد و اثرگذاری بر فکر و روان و باورهای انسانهاست و به تمام معنای کلمه با روح و روان انسانها سروکار دارد،امری خطیر است که باید فقطوفقط به متخصصان واگذار شود."