خلاصه ماشینی:
در بخش دوم نیز مؤلف یکی از منابع سهروردی رامشکوة الانوار غزالی معرفی کردهاند(ص 62)در حالیکه اساسا حکمت سهروردی نتیجۀ معکوسظاهر انگاریهای غزالی و به نحوی در این قالب با اومبارزه سیاسی نیز شده است،صرف تطبیق برخیمضامین آن نمیتوان مشکوة الانوار را منبع سهروردیداشت زیرا به گزارش خود وی در مقدمه حکمتحسن سیّد عرب {UU}اشراق یا عرفان؟ الاشراق منابع اصیل وی بسیار کهنتر از غزالی است.
در نگاه اجمالی و صرف نظر ازایراداتی که هر نوشته میتواند داشته باشد میتوانگفت که نگاه مولف محترم بیشتر معطوف به عرفانسهروردی است و کمتر به حکمت او که در واقع اساسعرفان سهروردی است پرداخته و نیز در میان آثار ویبیشتر به منابع فارسی آن توجه کرده زیرا به نظر ایشاناین بخش نیز جزو اندیشههای او محسوب میشود.