خلاصه ماشینی:
"استراتژیهای بازاریابی در بازارهای اینترنتی تهیه کننده: محمدرحیم اسفیدانیهمکاران: هاشم آقازاده، حسین صفری، مسعود کرمی، اکرم امینی، مجتبی رفیعی، موسی احمدزاده، طیبه محمدی، مسعود شریفی، حبیب ایرانشاهی انتشارات: مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی ارتباطات از راه دور یک شاهراه اطلاعاتی است که اطلاعات شخصی مربوط به مشتری، رضایت مشتری و نظرات مشتریان راجع به محصول و سایر مزایای رقابتی را برای شرکت فراهم میکند.
با توجه به نقش و اهمیت کلیدی فن آوری اطلاعات در تجارت و اقتصاد، در این تحقیق استراتژیهای بازاریابی در بازارهای اینترنتی مورد مطالعه قرار گرفته است.
بر اساس مدل فوق عوامل رقبا و مشتریان تحت عنوان شرایط بازار دستهبندی شدهاند ودر بخش بنگاه نیز شایستگیهای بنگاه (با رویکرد شایستگیهای بازارمحور) در بازارهای اینترنتی مورد بررسی قرار گرفته است.
این امر حاکی از ضعف شدید مشتریگرایی در کل فضای رقابتی جامعه است و عملا مشتری و ترجیحات وی در تصمیمگیریهای استراتژیک بنگاهها حذف شده است، به عبارتی دیگر ترجیحات مشتریان در تجزیه و تحلیل رقابتی وتصمیمگیریهای مدیران شرکتهای مورد مطالعه جایگاهی ندارد."