خلاصه ماشینی:
"2-پاسخگویی به موقع: عدم تناسب امکانات سختافزاری و نرمافزاری موجود با نیازها و خواستههای متنوع مشتریان،میتواند از عوامل مهم کاهش سپردهها و ایجاد صف در جلوی باجههای شعب باشد،بدیهی است که جایگزینی امکانات مذکور با تجهیزات مدرن روز و کارشناسی نرمافزارها میتواند در سرعت ارایه خدمات و صرفهجویی در وقت مشتری و کاهش ازدحام پشت باجه موثر باشد.
در این حالت،بانک بنابر رسالت اجتماعی خود باید اقدامات زیر را انجام دهد: (به تصویر صفحه مراجعه شود) *عدم تناسب امکانات سختافزاری و نرمافزاری موجود با نیازها و خواستههای متنوع مشتریان،از عوامل مهم ایجاد صف در جلوی باجههای شعب بانکها باشد.
-با عنایت به محوریت نیروی انسانی در ارایه خدمات سریع و دقیق و جلب رضایتمندی مشتریان، همچنین اهمیت روزافزون بانکداری رابطهمند (برقراری ارتباط صمیمی بین بانک و مشتری)، برگزاری دورههای آموزشی رفتار سازمانی با بهرهمندی از استادان دارای تحصیلات عالی میتواند در افزایش مهارتهای ارتباطی،بهویژه برای کارکنان پشت باجه موثر افتد و بازاریابی رابطهمند را گسترش دهد."