خلاصه ماشینی:
"به این ترتیب کارشناسان حوزهی تبلیغات سیاسی تنها با تجربه و مطالعات شخصی میتوانند فنون را بیاموزند و چون استفاده از فنون مربوط به بخش صف در یک تیم تبلیغاتی میباشد،لذا بدیهی است که این افراد پس از مدتی یا ارتقاء مییابند و به حوزهی ستاد منتقل میشوند و وظیفهی تدوین استراتژی و پرنامهریزی را متقبل میشوند و یا اینهکه سرخورده شده و جای خود را به افراد جدید محول مینمایند و در نتیجه خلاء همیشه وجود دارد.
بنابراین،گروههای تبلیغاتی با ضعف کامل دانش فنون تبلیغات مواجه هستند و دیده میشود که از تعداد معدود فنون مطرح در این حوزه برای اکثر فعالیتهای تبلیغاتی استفاده میشود که این امر تأثیر تبلیغات سیاسی را به حداقل خود کاهش داده است.
ارزیابی: با توجه به اینکه بیشتر کتب نوشته شده در زمینهی تبلیغات مربوط به حوزهی تبلیغات بازرگانی است،این کتاب میتواند پاسخگوی نیاز مخاطبان در این زمینه باشد؛چرا که به بیش از 200 نکته در این زمینه اشاره کرده است."