خلاصه ماشینی:
"اگر در صددیم که در فضای فرهنگی کشور،بخش فرهنگی را برجسته جلوه دهیم،آن را توسعه ببخشیم،افزایش اشتغال را در فضای فرهنگی شاهد باشیم،ابعاد مختلف جامعه را تحتتأثیر قرار دهیم،با فراهم نمودن یک فضای رقابتی بهبود تولید کالا و ارائهی خدمات فرهنگی را بدست آوریم و اساسا رقابتپذیری را بتوانیم نهادینه و فرهنگی کنیم؛ابتدا باید بسترهای لازم و قانونی را برای این فعالیتها فراهم کنیم.
در چشمانداز 20 ساله، وضع یک چارچوب برای توسعه صنایع فرهنگی و تولید محصولات فرهنگی ارزش بالاتر از هر تصمیم یا مقررات دارد.
اگر ما بخواهیم بر مبنای ارزشهای فرهنگی خود و حماسههای تاریخی خود محصولات فرهنگی تولید کنیم،قاعدتا در ارتباط با کیفیت و کمیت،بازاریابی و فضاسازی بازار و تبلیغات آن باید هزینه کنیم و این امر نیز نیازمند مکانیزمهای قانونی و مقررات مقتضی برای تضمین سرمایهگذاری و بازگشت آن است."