خلاصه ماشینی:
"از لحظهء ورود زندگی و کاری که به عهده گرفت همه در راه ایثار و خدمت به این کشور و فرهنگ بود که آنچنان دوست میداشت و در فضای آن،تقریبا از همان آغاز،بسی بیش از خاک خود (به تصویر صفحه مراجعه شود) *لین خود را در این صحنه(نشسته،بر سکوی سمت چپ)در نزدیکی دروازهء بازار خان الخلیل قاهره جا داد.
اینکه کسی چنین حکایات عجیب و غریب، آکنده از سحر و جادو و رویدادهای غیر محتمل را راهنمای قابل اعتماد جامعهء عرب و مصر بداند ممکن است شگفت بنماید،اما لین نکتهء بسیار مهمی را دربارهء هزار و یک شب بهوضوح فهمیده بود:شاید جن را در حقیقت نتوان قرنها در یک بطری نگه داشت؛ ولی توصیف آن بطری-شکلش،طرحش،درپوش سرش-همه را میتوان دقیقا از زندگی واقعی ترسیم کرد.
زمانی در ایام جوانی، لین نوشته بود که«نوعی بستگی پرتب و تاب بهمطالعهء ادبیات شرق،و بهویژه آرزوی (به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر سمت راست:این تصویر از لین،بهتاریخ 1835،پس از سفر دومش به مصر ترسیم شده است،که در طول آن دیدار آداب و رسوم مصریان مدرن را نوشت.
این رفتوآمدها،همان طور که خودش گفته است،«معاشرتهایی مکرر و دوستانه با بانوان طبقات بالا و (به تصویر صفحه مراجعه شود) *سوفیا پول،خواهر لین،در سفر سوم او را همراهی کرد و در طول اقامت خود زن انگلیسی در مصر را نوشت.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) انتشار توصیف مصر با آنکه آداب و رسوم مصریان مدرن لین را در مقام یک مستشرق نامدار نشاند،خود او توصیف مصر را بیش از دیگر آثارش دوست میداشت،و این کتاب بود که موجب سفر نخست او به آن دیار در 1825 شد."