خلاصه ماشینی:
"در حوزه فعالیتهای علمی و تولید منابع علمی برای رادیو نیز در سازمان صدا و سیما تلاشهای بسیاری توسط محققان مراکز تحقیقاتی سازمان صدا و سیما د راستای قاعدهمند نمودن دانش مخاطبشناسی رادیو صورت گرفته است.
به نظر میرسد از 2 جنبه اینگونه مطالعات و فعالیتها باید توسعه یافته و فضای بازتری مقابل رادیو برای کاربردهای گستردهتر قرار گیرد: 1-امکان مشارکت و فعالیتهای علمی برای سایر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهها و محققان دانشگاهی فراهم گردد.
از سوی دیگر این شیوه فعالیت محدودیتهای ارتباطی متعددی را میتواند برای حضور گستردهتر محققان و یا اصحاب علم و یا علاقمندان به فعالیت در این رسانه به همراه داشته باشد.
رادیو قابلیتهای بسیار گسترده برای مخاطب مخصوصا در شرایط تعاملی میتواند داشته باشد و جاذبههای ویژگیهای تکنولوژیهای نوین در ترکیب با وسایل ارتباط جمعی میتواند رادیو را نیز در نزد مخاطب با جلوهای جدیدتر معرفی نموده آنرا از مهجوریت بیرون آورد."