خلاصه ماشینی:
"شاید نگاه به رادیو از ابعاد مختلف و یا مقولات مورد توجه در آن مثل خبر یا گزارشهای رادیویی و یا مطالب سرگرمکننده،بتواند ارزشهای رادیو را در مقابل سایر وسایل ارتباطی بهتر نشان دهد.
آنچه اهمیت دارد این است که توسعهء حضور محققان در عرصهء رادیو و همکاری بیشتر با مراکز تحقیقاتی فعال در این عرصه،نیازمند شناخت این وسیلهء ارتباطی از ابعاد مختلف و نیز پتانسیلهای آن است.
البته به نظر میرسد مطالب جنجالی یا احساسی مطبوعات،به خاطر برد و پوشش محلی یا منطقهای آن،تصاویر ثابت فایل دسترس، اخبار حوادث و اتفاقات در کنار ماندگاری پیام آن برای مدت طولانیتر،جذابتر و هیجان-انگیزتر از خبرها و حوادث واقعی است که از طریق رادیو یا حتی در برخی شرایط از آن پخش میشود.
قطعا تداوم فعالیت رادیو که فرایندهای پیچیدهتری برای تولید و نشر دارد،مستلزم همکاری کارشناسان و افراد متخصص است،که این امر هم در عرصهء تولید و هم در مطالعات مربوط به مخاطب،باید مورد توجه مسئولان و دستاندرکاران رادیو قرار گیرد."