خلاصه ماشینی:
"جدول(2)میانگین و انحراف معیار پرسشهای بخش 3 پرسشنامه براساس گروه آموزشی (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) چون مقدار t بین میانگین دو گروه علوم و علوم انسانی در اظهار نسبت به این جمله که«اگر بیشتر وقت کلاس را معلم صحبت میکرد و درس میداد یادگیری زبان انگلیسی بهتر میشد؟»برابر 2/01 باشد و چون این مقدار t از ارزش بحرانی 5% p معادل 1/69؟(درجهء آزادی 612) t تجاوز میکند،بنابراین،بین میانگینهای این دو گروه تفاوت معنیداری در سطح 5 درصد وجود دارد.
هنگامی که میانگینهای به دست آمده برای دو گروه فوق در پاسخ به این پرسش که«آیا یادگیری انگلیسی در دانشگاه بهتر میشد اگر تأکید و تمرین بیشتری در خواندن مطالب به زبان انگلیسی میشد»به وسیلهء آزمون آماری t مورد بررسی قرار گرفت،تفاوت تقریبا چشمگیری بین دو گروه مشاهده شد؛زیرا 58/6 درصد از دانشجویان علوم انسانی با این امر موافق بودند در حالی که فقط 97/8 درصد از دانشجویان علوم موافقت خود را اعلام کرده بودند.
هنگامی که میانگینهای به دست آمده برای دو گروه فوق در پاسخ به این پرسش که«آیا دانشجویان باید وقت بیشتری را به بحث دربارهء فرهنگ ملتی که زبان آنها را یاد میگیرند اختصاص دهند(منظور آداب و رسوم انگلیسی زبانان است)؟»به وسیلهء آزمون آماری t مورد بررسی قرار گرفت،مشاهده شد تفاوت بین دو گروه تقریبا چشمگیر است؛زیرا 76 درصد از دانشجویان علوم انسانی با این امر موافق بودند درحالیکه فقط 45/4 درصد از دانشجویان علوم موافقت خود را با بحثهای فرهنگی اعلام کردند."