خلاصه ماشینی:
"ایجاد برنامهء خدمات مشتریان این چک لیست نمایانگر مراحل ایجاد یک چارچوب سازمانی است که ارزش ارایه شده و همچنین به دست آمده از مشتریان را به حداکثر میرساند.
این امر در برگیرندهء عناصر مختلفی است: شفافیت ویژگیهای محصول،روش پرداخت و خدمات پس از فروش؛ برقراری نخستین تماس که اهمیت زیادی دارد؛ رویکردهای سادهء اخذ سفارشات که متناسب با شرایط مشتریان باشند؛ پردازش سریع سفارشات؛ صدور فاکتور بدون هزینههای پنهانی؛ ارایهء کمک در زمان تحویل محصولات؛ سهولت در تماسهای بعد از فروش.
8. از دستاوردهای خدماتی تقدیر کنید خدمات عالی مشتریان را به فرهنگ سازمان خود تبدیل کنید و این کار را از طریق تقدیر و تشویق کارکنانی انجام دهید که توانستهاند در این راه به دستاوردهای چشمگیری دست یابند.
افراد خود را آموزش دهید و به سمت پیشرفت مستمر گام بردارید استخدام افراد مناسب تنها یک گام در برنامهء خدمات مشتریان است."