خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) ارتباط غیرشخصی زنان در تبلیغات تلویزیونی ایران زهرا سیوشی توجه به وضعیت زنان ایرانی و بررسی وضعیت آنان در عرصههای فرهنگی مدتی است که آغاز و به یکی از دغدغههای اصلی اندیشمندان و صاحبنظران این عرصه تبدیل شده است.
«گفتمان نوعی زبان یا نظام بازنمایی است که از زمینهای اجتمعی برآمده تا مجموعه منسجمی از معانی را درباره حوزه موضوعی معینی به وجود آورد و اشاعه دهد»3 در گفتمان عمومی حاکم بر حوزه تبلیغات، وظیفه زنان در حفظ آرامش خانواده چنین بازنمایانده میشود که مسؤولیت آنان تنها در برآوردهسازی نیاز مادی افراد به نحو احسن است تا جایی که آرامش خانواده منوط به استفاده از یک محصول خاص توسط مادر است و اینچنین بر تفاوتهای جنسیتی و حفظ فاصله میان زن و مرد و چگونگی حضور آنان در جامعه،مدام توسط یک رسانه جمعی تأکید میشود."