Skip to main content
فهرست مقالات

پایانه فروشگاهی ابزاری برای توسعه بانکداری الکترونیکی

نویسنده:

(5 صفحه - از 34 تا 38)

کلید واژه های ماشینی : پایانه‌های فروش ، بانک ، پایانه فروشگاهی ابزاری ، پایانه‌های فروشگاهی ، الکترونیکی ، تراکنش‌های ، توسعه بانکداری الکترونیکی ، مشتری ، پذیرندگان پایانه‌های فروش ، توجه پذیرندگان پایانه‌های فروش

خلاصه ماشینی:

"بدیهی است که توسعه پایانه‌های فروشگاهی،منوط به جلب‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) توجه دو قشر پذیرندگان‌ POS و خریداران از طریق‌ POS می‌باشد و از آنجا که بسترسازی برای هر اقدامی باید در اولویت‌ باشد و از طرفی،امروزه تمامی بانک‌ها و مؤسسات اقدام به تهیه‌ کارت‌های بانکی نموده‌اند و با تبلیغات روزافزون خود به دامنه‌ استفاده‌کنندگان از کارت‌های بانکی می‌افزایند،لذا اصلی‌ترین‌ اقدام،جلب نظر فروشندگان در استفاده از این ابزار است. یکی از نکاتی که برای فروشندگان بسیار مهم است،مدت زمانی است که طول می‌کشد تا مبالغ‌ فروش به حساب پذیرندگان پایانه‌ها واریز شود و این بدان‌ علت است که برداشت از کارت مشتری در همان لحظه انجام‌ تراکنش انجام می‌شود،ولی ورایز به حساب فروشندگان‌ همان لحظه صورت نمی‌گیرد. 3)افزایش کیفیت در ارایه خدمات:بانک باید به‌ طریقی زمان استفاده از این دستگاه را کاهش دهد،زیرا اگر صاحب فروشگاه برای چندین بار ملاحظه نماید که‌ سرعت اتصال به قدری بالا است که مشتری از خرید منصرف می‌شود و یا به صورت نقدی حساب می‌کند، تصحیح و تغییر ذهنیت او از این عامل،غیرممکن و یا بسیار ضعیف خواهد بود. بسیاری از صاحبان مشاغل،علت اصلی عدم استفاده و یا استفاده کم از پایانه‌های فروشگاهی را بی‌اعتمادی نسبت‌ به دریافت و پرداخت وجه می‌دانند،لذا اگر بانک بتواند به‌ طریقی این اطمینان را جلب نماید،می‌تواند در این عرصه‌ بسیار موفق باشد،لذا در این راستا چند اقدام زیر پیشنهاد می‌شوند: با توجه به اینکه برخی از بانک‌ها،اقدام به واریز وجوه‌ در سه نوبت در طول شبانه‌روز می‌کنند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.