خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) بازارداری حفظ مشتری و ایجاد زمینه برای بازگرداندن او به سوی خود،وظیفهای است بسیار حساس و حیاتی که ترفندها و ابزار خاصی را میطلبد.
برای بازارداری لازم است که بازارگرمی را فراموش نکنیم،یعنی تبلیغات و تشویقات به موقع جهت آگاه ساختن و متقاعد ساختن و ترغیب مشتریان برای ایجاد ارتباط بیشتر با سازمان و استفاده از تجربه،دانش و هنر کارکنان سازمان.
مدیریت بازاریابی باید برنامهریزی و طرحریزی و تجزیه و تحلیل و اجرا و کنترل برنامههای تعیین شده برای فراهم آوردن مبادلات مطلوب با بازارهای موردنظر(رقبا) را به منظور دستیابی به هدفهای سازمان و به طور دقیق و شفاف به اجرا بگذارد و به طور کلی،میل به تقاضا برای سازمان را فراهم آورد،زیرا وظیفه اصلی هر سازمان،همانا تعیین نیازها،خواستهها و ارزشها بازار هدف و تطبیق سازمان یکی از آفتهای مدیریت"با گذشته زیستن و در گذشته زیستن"است."