چکیده:
درهم تنیدگی ابعاد عاطفی و شناختی انسان و اهمیت این دو فاکتور در یادگیری،علاوه بر تناقض موجود در نظریهها در این زمینه،انگیزهای شد تا تحقیق حاضر طراحی و اجرا گردد.این تحقیق تلاشی است در جهت بررسی رابطههای احتمالی میان دو عامل شخصیتی برونگرایی-درونگرایی،و کمرویی،و مهارت زبان انگلیسی.39 نفر از دانشجویان کارشناسی رشته زبان انگلیسی دانشگاه شهید باهنر کرمان به دو پرسشنامه و یک آزمون زبان انگلیسی پاسخ دادند. پرسشنامه شخصیت آیزنک،پرسشنامه کمرویی استنفورد،و آزمون زبان انگلیسی میشیگان.به ترتیب متغیرهای برونگرایی-درونگرایی،کمرویی،و مهارت زبان انگلیسی شرکتکنندگان را ارزیابی کردند.تحلیل دادهها که با نرمافزار SPSS صورت گرفت نشان داد که هیچگونه رابطه معناداری میان این دو عامل شخصیتی (برونگرایی-درونگرایی،و کمرویی)و مهارت زبان انگلیسی وجود ندارد.در نتیجهء یک تحلیل جانبی مشخص گردید که میان دو فاکتور کمرویی و برونگرایی رابطه معکوس معناداری دیده میشود.
خلاصه ماشینی:
"برونگرایی-درونگرایی،کمرویی،و مهارت زبان انگلیسی
به عنوان زبان خارجی
دانشگاه آزاد اسلامی،واحد شهر ری
دانشگاه شهید باهنر کرمانچکیده:درهم تنیدگی ابعاد عاطفی و شناختی انسان و
اهمیت این دو فاکتور در یادگیری،علاوه بر تناقض
موجود در نظریهها در این زمینه،انگیزهای شد تا تحقیق
این تحقیق تلاشی است در
جهت بررسی رابطههای احتمالی میان دو عامل
شخصیتی برونگرایی-درونگرایی،و کمرویی،و مهارت
زبان انگلیسی.
زبان انگلیسی دانشگاه شهید باهنر کرمان به دو
پرسشنامه و یک آزمون زبان انگلیسی پاسخ دادند.
استنفورد،و آزمون زبان انگلیسی میشیگان.
متغیرهای برونگرایی-درونگرایی،کمرویی،و مهارت
زبان انگلیسی شرکتکنندگان را ارزیابی کردند.
هیچگونه رابطه معناداری میان این دو عامل شخصیتی
(برونگرایی-درونگرایی،و کمرویی)و مهارت زبان
(*)این مقاله برگرفته از پایاننامه کارشناسی ارشد نویسنده اول در دانشگاه شهید باهنر کرمان است.
حمایتهای دکتر جهانبخش لنگرودی که مشاوره این پایاننامه را به عهده داشتند صمیمانه قدردانی میشود.
com انگلیسی وجود ندارد.
مشخص گردید که میان دو فاکتور کمرویی و برونگرایی
رابطه معکوس معناداری دیده میشود."