خلاصه ماشینی:
"از طرفی هیچکاک فقط استاد ایجاد دلهره،تعجب یا غافلگیری نیست؛درست است که این توانایی را دارد که یک فیلم دلهرهآور را با روایت و تکنیک تا پایان جذاب نگاه دارد،ولی آیا تنها به همین دلیل محبوب شد؟!هیچکاک بسیاری فیلمهای غیردلهرهآور هم دارد،بسیاری فیلمهای عشقی، معمایی یا پلیسی و یا فیلمهایی که خیلی سادهتر از این حرفها هستند؛فیلمهایی سراسر طنز و شوخی خاص که اصلا وحشتناک نیستند،پس چرا از نظر بسیاری از مخاطبان سینما او فقط استاد دلهره و تعلیق است؟ «مارتین اسکورسیزی» کارگردان مشهور سینما،در این باره چنین میگوید:«فراگیری سینمای هیچکاک در آمریکا و سایر کشورهای جهان همزمان بود با چاپ یکسری پاورقیهای مطبوعاتی موسوم به معمایی-کارآگاهی به نام او و به همین دلیل به غلط نزد تماشاگران جا افتاد که هیچکاک استاد دلهره و وحشت است،ولی او فقط استاد اینها نیست.
همهی منتقدان سینمایی از هیچکاک به عنوان استاد مسلم فیلمسازی یاد میکنند و معتقدند امکان پیدا کردن مشکل یا ایراد در فیلمهایش بسیار دشوار است،ولی آیا واقعا در فیلمهای هیچکاک هیچ خطا یا نقطهی ضعفی وجود ندارد؟در پاسخ باید گفت که (به تصویر صفحه مراجعه شود) کارشناسان و منتقدانی از سراسر دنیا برای یافتن خطا در آثار هیچکاک تلاش کردهاند، اما واقعا سخت بتوان یک لحظهی بد،یک لحظهی از کار درنیامده،یک لحظهی غلط کارگردانی شده و از این قبیل خطاها را در کارهایش پیدا کرد."