خلاصه ماشینی:
"پروندهی موضوعی: فیلمنامه:جایگاه مناسب فیلمنامهنویس و فیلمنامهنویسی با سپاس از آقایان:فریدون فرهودی،مهدی نصیری، مرتضی محمدیان،حسین گیتی،هادی معیرینژاد، مجید روانجو،محمد هاشمی و امیر فرض الهی و خانمها:آرزو شادکام،فاطمه سهرابی و الناز دیمان «فیلمنامه»متنی است که برای ساخته شدن فیلم و به تصویر درآمدن نوشته میشود و با دیگر متون ادبی به لحاظ ساختار،فرم و حتی محتوا متفاوت است.
مشکل سینمای ما همهجانبه و پیچیده است:انتخاب موضوع و قالب،نگارش، سرمایهگذاری و تولید،کارگردانی و اجرا، تجهیزات فنی،پخش،سالن و اکران،رقابت و بازاریابی،ارزشگذاری داوری،حقوق مادی و معنوی،بازدهی و رشد سرمایه،مالیات، پشتیبانی و بیمه،رشد سریع قیمتها،تغییر اولویتها،مدیریت فرهنگی،جاذبه و تنوع،ساز و کار اداری،دوگانگی تولید دولتی و خصوصی، هماهنگی حمایت و دخالت،مسئولیت و اختیار، شرح وظایف،اولویت پیام یا سرگرمی،قواعد و استثنائات،برنامهریزی،تازگی و تکرار،امواج پیاپی جشنوارهیی،دوام ستاره و افول شهاب، سرمایهی خارجی و نیروی داخلی و برعکس، حضور و غیبت نسلها روی پردهی نقرهیی، سینما به نیاز مصرفکننده،روحیهی مردم و شرایط اجتماعی،باورپذیری فیلم و شباهتش با زندگی مردم و در نهایت..."