خلاصه ماشینی:
"بنمایههای برادر و خواهر گمشده،پدر پلیس و پسر خلافکار و مخالفت خانواده با ازدواجهای کاستی از موضوعات کلییی هستند که در سینمای هند شاید از روی آن هزارها فیلم تولید شده باشد و اکنون بنبست این سینما را تهدید میکند چرا که تماشاگر هندی درست مثل تماشاگر ایرانی بسیار بیشتر از قبل خواهان دیدن موقعیتهای متفاوت است.
بهطور قطع بیهوده نیست اگر انتظار داشته باشیم که با کشف حلقهی مفقودهی فیلمنامههای سینمای ما با ادبیات اصلیترین مشکل سینمای ایران از لحاظ نرمافزاری حل شود؛گرچه پیدا کردن این حلقهی مفقوده چندان آسان نیست چرا که ادبیات داستانی ما نیز بنا به دلایل متفاوتی با هنرهای تصویری ما تفاوتی ماهوی پیدا کرده است،شاید غیرقابل نمایش بودن برخی از روابط در ادبیات داستانی یکی از اصلیترین مشکلها باشد،اما به نظر میرسد این چنین مشکلاتی نباید راه را بر سیراب شدن سینمای ایران از سرچشمهی غنی ادبیات ببندد تا سینمای ایران در خلاء بتپد و به بحران معنا برسد."