خلاصه ماشینی:
"فیلمنامهنویسان معتقدند در شرایط فعلی بحران سینمای ایران ضعف فیلمنامه نیست چرا که اصلا فیلمنامهها مورد استفادهی درست قرار نمیگیرندن و حذفیات متعدد فیلمنامهها و برش ایدههای مختلف و برداشتهای غیرمنطقی از آنها موجب میشود مشکلات متعدد یک فیلم را در نهایت به فیلمنامه نسبت دهند درحالیکه در سینمای دنیا فیلمنامه در اجرا تبدیل به چیزی میشود بسیار بهتر از فیلمنامهی اولیه چرا که تمام خواستههایی که در ذهن فیلمنامهنویس بوده در کنار خلاقیت کارگردان،دقت و تلاش عوامل اجرایی و فراهم بودن شرایط مطلوب برای تولید به بهترین نحو در فیلم پیاده میشود و حاصل زحمات نویسنده به شکلی کامل و ایدهآل روی پرده نقش میبندد."