خلاصه ماشینی:
"باید هماهنگ با فیلم باشد و بیننده را در درک بهتر و ارتباط بیشتر با شخصیتها و وقایع یاری کند نه اینکه توجه مخاطب را از فیلم گرفته،به خود جلب کند یا در اصطلاح سوار بر آن باشد،چراکه در این صورت از چارچوب وظایفش خارج شده است،اما بیشک همین عده هم میدانند که بخش قابل توجهی از موفقیت بسیاری از فیلمهای محبوب و مشهور به خاطر موسیقی ناب و منحصر به فردشان بوده است و در برخی موارد به سختی میتوان آنها را بدون چنین موسیقییی تصور کرد؛به عنوان نمونه«قصهی عشق»(آرتور میلر)با آهنگسازی مثال زدنی«فرانسیس له»، سهگانهی«آبی»،«سفید»و«قرمز»(کریشتف کیشلوفسکی)با موسیقی فوق العادهی«زبیگنف پرایزنر»و یا«گوست داگ»(جیم جارموش) که به سختی میتوان آن را بدون موسیقی گروه ẓRZAẒ در ذهن تجسم کرد."