خلاصه ماشینی:
"در سال 4191 فیلم بلندی که شامل چهار قطعه یا بیشتر بود تبدیل به قالب رایج شد و استودیوها شروع به استفاده از فیلمهای کوتاه در لابهلای برنامههای بلند کردند و تنها چند مورد معدود و استثنایی وجود داشت.
بعدها فیلم کوتاه تبدیل به وسیلهیی برای کمدینهای بزرگ دیگری همچون«باستر کیتون»و«استن لورل و الیور هاردی»شد،اما در سالهای نخستین قرن بیستم تمام فیلمها کمدی نبودند.
کارگردانها طرفدار اکسپرسیونیسم آلمانی یا تدوین به سبک شوروی شده و فیلم کوتاه تبدیل به قالبی تجربی (به تصویر صفحه مراجعه شود) برای اجرای این ایدهآل های تازهی سینمایی شد.
«لی دوفاست»ابداعکنندهی لولهی خلاء که برای تقویت صوتی به کار میرود، نخستین فیلمهای ناطق را به نمایش گذاشت که خود نام آنها را«فونو فیلم»گذاشته بود.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) تجربی یا متفاوت فیلم یا ویدیوی کوتاه همواره قالبی ایدهآل برای تجربه بوده است.
بسیاری از فیلمسازان بزرگ اروپایی که در دهههای 0391 و 0491 مشهور شدند،کار خود را در دههی 0291 با فیلمهای کوتاه آغاز کردند.
آنها بعدها بسیاری از ایدههای سینمایی خود را که در این فیلمها تجربی کوتاه کشف کرده بودند،در فیلمهای بلند گنجاندند.
این فیلمسازان با استفاده از سهولت حاصل از فنآوری که میشد با آن تصویر خلق کرد و امکانات بیپایانی که برای دستکاریهای الکترونیکی تصاویر موجود بود،کار خود را آغاز کردند.
تبلیغات اثر تبلیغی یک اثر کوتاه و دارای آغاز،بدنه و پایان است؛درگیری را در آغاز مطرح کرده و تلاش میکند تا ما را متقاعد سازد که تنها راه حل درگیری مذکور خرید محصولی خاص است و این کار را در عرض 51 ثانیه به انجام میرساند."