خلاصه ماشینی:
"میان دو شاعر یاغی و کمیته مرکزی حزب یک«اتحاد ملی»بوجود آمده است آنها در حمایت از روش ضد چینی دستگاه همانقدر گرم رواند که در طغیانشان بر ضد حکومت.
در این اندیشهام که آیا باید جانب جمع را گرفت یا مرد تنها را؟ آنکه بیشتر میپاید کدام است؟قرن یا لحظهای که بادمستان میکل آنژ روبوده شده است؟قرنها سپری شدهاند و آن لحظه جاودان مانده است.
ورنسنسکی در این نقاشی ترسناک از انقلاب فرهنگی مائو،تنها به نمایاندن نفرت گارد سرخها نسبتبه آثار بزرگ و آفرینندگان آنها بسنده نمیکند بلکه سوسیالیسم را به چیزی بسیار تازه میآرایاد و آن مدح مرد تنها در برابر جمع است.
در ضمن از ذکر این نکته فرونباید گذاشت که در حال حاضر اکثریت مردم شوروی روش دولت و شیوه شاعران خود را در قبال چین تایید میکنند.
نکته شایان ذکر دیگر آنکه گروه کثیری از نوجویان که در گذشته ستایشگر این دو شاعر عاصی بودند،برای شنیدن اشعاری که آنها در محکومین چین سروده بودند حاضر نشدند."