خلاصه ماشینی:
"نکته سوم این است که باید امروزه در کنار شرکتهای بیمه به سازماندهی مؤسسات حرفهای و تخصصی که میتوانند با خدمات تخصصی خود به بازار کمک کنند،بها دهیم؛مثلا ایجاد مؤسسات ارزیابی خسارت،مطالعات فنی و اکچوئری که میتوانند ارائهکننده خدمات به شرکتهای بیمه باشند؛ به عنوان مثال شرکت بیمه در صورت صدور بیمهنامه مهندسی برای پالایشگاه به جای داشتن کادر تخصصی متناسب با این رشته میتواند از مؤسسات تخصصی که به ارزیابی ریسک و تعهدات صدور بیمهنامه در این رشته میپردازند، کمک بگیرد یا در شرکتهای بیمه،هنوز گروه متخصص IT شکل نگرفته است،شاید بتوان گفت سرمایهگذاری انفرادی شرکتهای بیمه به خصوص در بخش نرم افزاری IT نه مقدور است نه اقتصادی.
بنابراین بیمه پاسارگاد به عنوان یک شرکت بیمه کوچک تصمیم گرفت در بیمههای عمر اقدام به عرضه و توسعه بیمهنامههای عمر از نوع پساندازی کند؛به همین علت بیمهنامهای را تحت عنوان بیمه عمر و تأمین آتیه طراحی کرد که در فرصت بسیار اندک حدود 1/5 سال نزدیک به 04 هزار بیمهنامه عمر فروخت که این در فروش بیمه عمر میتواند یک رکورد تلقی شود.
*این موضوع مورد اشاره ضرورت همکاری متولیان بیمه،این سؤال را به ذهن متبادر میکند که نگاه شما به شرکتهای بیمه دیگر از چه منظری است؟آیا پیگیر ارتباط تعاملی با شرکتهای رقیب برای رسیدن به سر فصل مشترک در فعالیتها هستید؟ *من به عنوان یکی از پرسابقهترین مدیران صنعت بیمه که بیش از 22 سال مدیر عامل بیمه آسیا بودم،متقدم شرکتهای بیمه میتوانند در عین رقابت،همکار خوبی باشند."