خلاصه ماشینی:
"برای این که باید روشها و تکنیکهای مورد نظر را بر اساس معرفتی که انسانها و تمایلات،نیازها،آرمانها و مکانیزمهای درونی او دارد و همچنین از اطلاعاتی که از جنبههای تطبیقی در شرایط محیطی بدست آورده است،به کار ببرد.
این ارتباط به نحو مطلوبی برقرار شود،بهتر است که سازمانها برای تهیه آگهیهای تبلیغاتی خود از مؤسسات تبلیغاتی مناسب استفاده نمایند و همچنین برای تهیه برنامههای محرک فروش،از متخصصین تبلیغات پیشبرد فروش و برای ایجاد یک تصویر ذهنی مطلوب،از مؤسسات روابط عمومی بهره برند.
7-دنباله روی :غریزه انسان برای بقا و امنیت زندگی حکم میکند که تا آن جا که ممکن است با دیگران همراه بوده و با آنها یک رنگ باشد و برای منافع خود نیز که شده از تک روی دوری جسته و از کشمکش و اصطکاک اجتماعی پرهیز نماید.
شایان ذکر است برنامههای طنزآمیزی که برای گیرنده پیام یک کشور فوق العاده بوده و مورد استقبال عمومی واقع میشود،ممکن است در کشور دیگر چندان جالب نباشد و با موازین فرهنگی و ارزشی آن تطبیق ننماید و نتیجه مطلوبی به دست ندهد، عاقبت ارسال چنین پیامی باعث تضعیف پیام دهنده خواهد شد.
«شعار»؛یکی از روشهای تبلیغات : سازمانهای مذبور با توجه به این که ایجاد آگاهی از وجود خدمات و یا کالای خاص (خبر کردن)و همچنین مجاب کردن از جحت آن (متقاعد کردن)در صدور مسایل قرار دارد،در یک جا محتوای خبر را به طور کامل و همچنین شعارگونه در نظر گرفتهاند که حاکی از نوع خدمات سازمان و میزان آن میباشد."