خلاصه ماشینی:
"تغییر تدریجی در ترکیب بازار از نظر تعداد بانکها و غیر بانکها،موجب میشود تا سازمانهایی که خدمات مالی مبتنی بر شریعت اسلامی را عرضه میکنند،توجه نهادهای حاضر را از تکنولوژی به سوی نوآوری سوش دهند.
نوآوری در محصولات مادامی که بانکها و ارائهدهندگان خدمات مالی که به دنبال جذب مشتری هستند،به تجربه خود در ارائه خدمات متناسب با شریعت اسلامی اتکاء میکنند،محصولات بیشتری در سراسر این صنعت وارد بازار میگردد.
فرآیند جمعآوری اسناد و مدارک، برای محصولی مانند مرابحه7(که شامل خرید و فروش کالاهای مجاز میشود و پسنداز کننده در سود این تجارت شریک میگردد)،هزینه امور اداری را افزایش،و سودآوری را کاهش میدهد؛و در نهایت ارزش خود را نظر مشتریان از دست میدهد.
تمایز دهندۀ کلیدی نوآوری به عامل تمایزدهنده کلیدی در بازار تبدیل خواهد شد، و این امر برای هر سازمان و نهادی که خدمات مالی مبتنی بر شریعت اسلامی را عرضه میکند،و نیز در نسل دوم بانکداری اسلامی صادق است."