خلاصه ماشینی:
"به عقیده کاتلر و آرمسترانگ شرکتها جهت ورودبه بازارهای بین المللی ناگزیر با تصمیم عمده روبرو هستند،که موفقیتآنها در بازارهای بین المللی در گرو اتخاذ تصمیمات صحیح در هریک از مواردزیر است: 1-بررسی محیط بازار بین المللی 2-تصمیمگیری در خصوص حضور در بازارهای بین المللی 3-تصمیمگیری در مورد انتخاب بازارهای هدف صادراتی 4-تصمیمگیری در مورد نحوه ورود به بازارهای هدف صادراتی 5-تصمیمگیری درباره برنامه بازاریابی 6-تصمیمگیری در مورد سازماندهی بخش بازاریابی قبل از این که یک شرکت فعالیتهای خود را در بازاریابی جغرافیایی جدیدیمتمرکز کند،باید محیط جهانی را تجزیه و تحلیل نماید.
در خصوص عوامل تأثیرگذار بر تمایلشرکتها جهت حضور در بازارهای بین المللی میتوان به وجود ظرفیتهایاضافی در کارخانه،کوچک بودن وسعت بازار داخلی،کاهش سودآوری دربازارهای بالفعل،خلق فرصتهای کسب سود،سیاستهای تشویقی دولت ازصادرات و مزیتهای مالیاتی اشاره کرد."