خلاصه ماشینی:
"برای ارائه توضیحی روشن از پارامترهای مورد استفاده در فرایند QFD خدماتی،یک قرار داد عمومی خلاصه شده به صورت جدول زیر توصیه شده است(عباسی،محمد رضا؛ یزدان پناه،جمشید؛1831) (به تصویر صفحه مراجعه شود) 71-2-خانه کیفیت (HOQ) 22 اولین مرحله QFD در تولید و خدمات به ترتیب به مرحله "طرحریزی محصول"و"طرحریزی خدمت"اطلاق شده است که این مراحل به علت شباهت ساختار آنها به شکل خانه،به"خانه کیفیت"نیز مشهور میباشند.
در این تحقیق نیز برای جمعآوری خواستهها و انتظارات مشتریان جمعا با تعداد بیش از 02 مشتری از طریق مصاحبه و پرسشنامه ارتباط برقرار گردیده و تعداد 91 خواسته کیفی مهم شناسائی گردیده است که ذیلا فهرست آنها آورده میشود: 1-سرعت اعطای تسهیلات مالی از بدو قبول تقاضا تا آخرین پرداخت 2-اعلام نظر سریع در ابتدای درخواست در رابطه با پذیرش یا عدم پذیرش تقاضا 3-اطلاعرسانی صریح و شفاف شرایط اعطای تسهیلات و مقررات جاری 4-رعایت ادب و احترام در برخورد با مشتریان 5-آراسته بودن ظاهر کارکنان و طراوت محیط کار 6-بانک به قول و وعدههایی که میدهد عمل کند.
برای تعیین ویژگیهای خدمات اعطای تسهیلات مالی،فرایند کلی اعطای تسهیلات به صورت شش مرحلهی کلی زیر درنظر گرفته شده است: 1-پیش پذیرش 2-پذیرش 3-ارزیابی و تصویب 4-عملیات حقوقی 5-نظارت فنی و مالی طرح 6-پشتیبانی ویژگیهای خدمات در هر مرحله به صورت جدول شماره(7)تعیین شده است:(صفحات قبل) 4-3-تشکیل خانه کیفیت HOQ پس از جمع شناسائی نیازها و خواستههای مشتریان با استفاده از فرایند QFD عناصر ماتریس HOQ محاسبه و تکمیل گردید و نهایتا ماتریس خانهی کیفیت که مبنا و مأخذ تجزیه و تحلیل است،به صورت جدول شمارهی(8) میباشد."