خلاصه ماشینی:
"براساس تعاریفی که حدود نیم دهه پیش اعلام و سپساستراتژی اقیانوس آبی نام گرفت؛در استراتژی رقابتی مرزهای بازار مشخص شده و بنگاهها در محدوده و قلمرو تعیین شدهای به رقابتمیپردازند.
اما در واقع در تعاریفی که استراتژی اقیانوس آبی نام گرفته از چند اصل مهم چشمپوشی شده است نخست اینکه بنگاههاییکه سیاست تمایز و کاهش هزینهها را در پیش گرفتهاند بهطور طبیعی به دنبال نوآوری و ایجاد بازارهای جدید میباشند.
به باور پیروان نظریه استراتژی اقیانوس آبی درشرایط رقابتی یعنی در اقیانوس قرمز بنگاهها در بازارهایموجود به رقابت میپردازند اما در اقیانوس آبی بازارهایجدید ایجاد میشود.
چنینتصور میشود در استراتژی اقیانوس آبی رقبا نادیده انگاشتهمیشوند و این با موازین استراتژیک سازگار نیست.
این تفاوتها در تعاریف به خوبیبیان شده اما مصادیقی که ارایه میشود تماما پیآمدها ورویکردهای ناشی از شرایط رقابتی است.
پیروان استراتژی اقیانوس آبی نوآوری این شرکت را پیرویاز اصل«از نو ایجاد کردن مرزهای بازار»میدانند."