خلاصه ماشینی:
"نتایج این پژوهش حاکی از آن است که بیشترین اختلاف در دیدگاه کارشناسان و مدیران پیرامون وضعیت موجودعناصر آمیختۀ بازاریابی در عامل ترویج و کمترین اختلاف در عامل قیمت و محصول وجود دارد.
2. یافتههای استنباطی پژوهش همان طور که در جدول 1 ملاحظه میکنید،نتایج تحلیل پرسشنامه نشان میدهد بین وضعیتموجود و مطلوب عوامل آمیختۀ بازاریابی مکان،قیمت،و ترویج تفاوت معناداری وجود دارد و تنهابین وضعیت موجود و مطلوب عامل محصولات تفاوتمعناداری وجود ندارد.
مقایسۀ وضعیت موجود و مطلوب عوامل آمیختۀ بازاریابی (به تصویر صفحه مراجعه شود) بررسی و تحلیل اطلاعات جدول 2 نشان میدهدبین دیدگاه مدیران و کارشناسان در خصوصوضعیت مطلوب عوامل آمیختۀ بازاریابی(مکان،محصول،قیمتگذاری،و ترویج)در لیگ والیبالکشور تفاوت معناداری وجود ندارد.
همان طور که در شکل 3 ملاحظه میکنید،بیشترین اختلاف در دیدگاه کارشناسان و مدیرانپیرامون وضعیت موجود عناصر آمیختۀ بازاریابی نیزدر عامل ترویج و کمترین اختلاف در عامل قیمت ومحصول وجود دارد.
مقایسۀ وضعیت موجود عناصر آمیختۀ بازاریابی از دیدگاه کارشناسان و مدیران با توجه به نتایج حاصل از جدول 4،بین دیدگاهمدیران و کارشناسان در خصوص اختلاف وضعیتموجود و وضعیت مطلوب عوامل آمیختۀ بازاریابی(مکان،محصول،قیمتگذاری،و ترویج)در لیگبرتر والیبال کشور تفاوت معناداری وجود ندارد.
مقایسۀ دیدگاه مدیران و کارشناسان در خصوص اختلاف وضعیت موجود و مطلوب عوامل آمیختۀ بازاریابی (به تصویر صفحه مراجعه شود){o(*)معناداری در سطح 50/0?<P o} همان گونه که نتایج حاصل از بررسیها وجداول آماری نشان میدهند،از دیدگاه مدیران وکارشناسان عامل مکان مهمترین عامل ممکن دربازاریابی است.
به نظر میرسد مدیران میتوانندبا توجه به عوامل اثرگذار در عامل قیمت نظیر منبعحق ورودی،درآمدهای تلویزیونی و درآمدهایحاصل از محل برگزاری رویدادهای ورزشی-شامل حق بهرهبرداری،تبلیغات داخل استادیوم ونام استادیوم-ارزشگذاری مطلوبتری برای عاملقیمت در عناصر آمیختۀ بازاریابی داشته باشند."