خلاصه ماشینی:
"؛نویسنده دهها مقاله علمی چاپ شده در مجلههای علمی پژوهشی و ارایه شده در کنفرانسهای داخلی و خارجی؛داوری طرحهای تحقیقاتی و مقالههای علمی در مجلات و کنفرانسهای مختلف علینخچیان -کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور؛کارشناسی حسابداری افزایش عملکرد مدیران بازاریابی با شناسایی رفتار مصرفکننده (به تصویر صفحه مراجعه شود) مقدمه: افزایش شرایط رقابتی سبب احساس نیاز روزافزون شرکتها و سازمانها به بازاریابی شده است.
ما باید فاکتورهای موقعیتی که تولید و کنترل انگیزه را دارند شناسایی و آثار آنها را درک کنیم مؤلفههای محیطی که پرستیژ اجتماعی را بالا میبرند،عملکرد،بازخورد خودباوری را تقویت میکند و تعیینکنندههای مهمی از رفتار مثبت مشتری هستند در فروشگاههای باز چندین واکنش برای مشتری که احتیاط زیادی روی انتخاب دارد،مناسب است اما در فروشگاههای بسته مشتری این احتیاط را ندارد و با رفتار عاملان تصمیم میگیرد که کنترل فروشگاه را دارند،بنابراین حوزه خرید میزان رفتار مشتری را که به دست تصدیق الگوی رفتاری از سوی شخص دیگری است،انعکاس میدهد Yani-de-Soriano) ,5002: 815-525 (Foxall .
-تشخیص مساله3 -جستجوی اطلاعات4 -ارزیابی گزینهها5 -تصمیم به خرید6 -رفتار پس از خرید7 این پنج مرحله نشاندهندهء یک فرآیند عمومی هستند که مصرفکننده از شناسایی یک محصول یا خدمت مورد نیاز تا ارزیابی آن و خرید میگذراند.
7)انواع تصمیمگیریهای مصرفکننده -تصمیمگیری عادی:در این نوع تصمیمگیری فرد مسأله را تشخیص میدهد و سپس جستجوی درونی در حافظه بلند مدت وی برای یافتن راهحلی مناسب آغاز میشود و سپس خرید انجام میشود و انتخاب اینگونه کالاها با حد اقل تلاش و بدون آگاهی از ویژگیهای محصول و بهطور معمول خودکار صورت میگیرد."