خلاصه ماشینی:
"یک فیلم خیلی نمونهای است برای اینکه آدم ثابت کند وقتی فیلمنامۀ یک کارگردان دست خودش میماند و همهچیز جفتوجور میشود،فیلم چطور به موفقیت میرسد.
در تاواریش آنجا که باید وارد شخصیتپردازی و متن رابطۀ آن دو دوست شویم و بفهمیم که هرکدام نمایندۀ چه تفکر و سلیقهای هستند و این موضوع، فیلم و فیلمنامه را پیش ببرد،وارد فرار و تعقیب میشویم و فرض میشود که ما همهچیز را میدانیم.
آقای فخیمزاده دو راهحل برای پرداختن به این دعوا داشته که باز هم راه آسانتر را پیش گرفته است.
حالا اگر همان خانۀ سنتی با یک زن و شوهر عادی،در اثر وضعیت به هم ریختۀ محیط کار تبدیل به جهنم شود،موضوع برای ما جالب میشود و آقای فخیمزاده این راه را نرفته است،چون راه سختتری است و شخصیتپردازی پیچیدهتری لازم دارد و به فیلمنامۀ سختتری نیاز دارد.
آقای فخیمزاده راه دیگری در پیش گرفته و فیلم ثابت میکند که این راه آسانتر است."