خلاصه ماشینی:
"با توجه به مباحث فوق، پرسشهای مهم در این تحقیق عبارت بود از:آیا اختلافی بین میزان تبلیغات جناحهای مختلف در این انتخابات وجود داشته است؟چه تعداد از نامزدها در روزنامههای مورد بررسی تبلیغات انتخاباتی داشتهاند؟تبلیغات انتخاباتی چگونه بین تبلیغات تشکلهای سیاسی و تبلیغات انفرادی توزیع شده است؟تبلیغات انتخاباتی چگونه بین گرایشهای سیاسی مختلف توزیع شده است؟نمادهای مطرح شده در تبلیغات این دوره چه اشخاص یا چیزهایی بودهاند؟ نامزدهای تبلیغ کننده بیشتر از کدام شخصیتهای سیاسی حمایت کردهاند؟سوابق سیاسی، علمی، اجرایی و قانونگذار نامزدهای تبلیغ کننده چگونه بوده؟محور شعارهای نامزدها و جناحهای سیاسی چه موضوعاتی بوده؟چه اختلافاتی میان شعارهای مطرح شده بوسیله جناحهای سیاسی مهم وجود داشته است؟ در این مقاله، که نتیجه یک کار تحقیقی در زمینه شعارهای انتخاباتی مجلس ششم و مقایسه آنها با شعارهای انقلاب اسلامی بوده است، بطور خلاصه به بررسی تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی برای مجلس ششم در تهران میپردازیم و میکوشیم حتی الامکان به پرسشهای بالا پاسخ دهیم.
تحلیل بیشتر دادهها مربوط به احزاب و تشکلهایی که بیش از 7 مورد تبلیغات انتخاباتی داشتهاند در جدول 5 آمده است: این جدول نشان میدهد که بیشترین تعداد و درصد تبلیغات گروهی مربوط به جبهه مشارکت اسلامی بوده، که حدود 16 درصد کل تبلیغات 40 تشکل تبلیغ کننده در این روزنامهها را به خود اختصاص داده است.
این بررسی حاکی است که در 122 مورد (1/20 درصد)از تبلیغات انتخاباتی مورد بررسی تبلیغکنندگان فردی و گروهی برای نشان دادن گرایش سیاسی خود و جلب نظر رأیدهندگان، به بعضی از نمادهای شخصیتی مورد توجه مردم متوسل شدهاند، و عکس خود را با آنان یا عکس آنان را در تبلیغ خود گنجاندهاند که جدول زیر توزیع موارد مهم آنها را نشان میدهد: رییس جمهور بوده است."