December 2021, Volume 3 - Number 4 رتبه ب (وزارت علوم)
-
نویسنده : Soleymani Khashab، Abbasali ؛ Sadipour، Esmaeil ؛ Delavar، Ali ؛ Shivandi Cheliche، Kamran ؛ نویسنده مسئول : Dortaj، Fariborz ؛
(24 صفحه - از 395 تا 418 )
کلیدواژه ها:Cognitive functionscognitive interventionCognitive-metacognitive strategies training packagemathematical verbal problem solvingspecial math learning disorder
-
نویسنده : HashemiPoor، Sara ؛ Barzegar، Majid ؛ نویسنده مسئول : Bagholi، Hosein ؛
(13 صفحه - از 419 تا 431 )
کلیدواژه ها:quality of lifemajor depressionMatrix model of treatment based on acceptance and commitment
-
نویسنده مسئول : Safikhani، Farideh ؛ نویسنده : Eftekhar Saadi، Zahra ؛ Naderi، Farah ؛ Marashian، Fatemeh Sadat ؛
(15 صفحه - از 432 تا 446 )
کلیدواژه ها:Self-efficacyMindfulnessAutism spectrum disorderImagery rescripting and reprocessing therapy
-
نویسنده : Raisi Hassanlangi، Morteza ؛ Akbari Zardkhaneh، Saeed ؛ نویسنده مسئول : Afrooz، Gholam Ali ؛
(14 صفحه - از 457 تا 470 )
کلیدواژه ها:Sustainabilityjunior high schoolAcademic ExhaustionPsychological rootsSocial roots
-
نویسنده مسئول : Zeinaddiny Meymand، Zahra ؛
(16 صفحه - از 471 تا 486 )
کلیدواژه ها:critical thinkingjob performanceTalent ManagementDepartment managers
-
نویسنده : Jabbari، Leila ؛ Hafezi، Fariba ؛ Eftekhar Saadi، Zahra ؛ نویسنده مسئول : Ehteshamzadeh، Parvin ؛
(10 صفحه - از 487 تا 496 )
کلیدواژه ها:Gifted studentsprocrastinationparental psychological controlimposter syndrome
-
نویسنده : Moeinvaziri، Motahareh ؛ Fahandezh، Farhad ؛ نویسنده مسئول : Afraz، Shahram ؛
(20 صفحه - از 497 تا 516 )
کلیدواژه ها:Professional SkillsProfessional developmentTeacher Effectivenessprofessional practice
-
نویسنده : Azimi، Saber ؛ Zarei Zavaraki، Esmaeil ؛ Delavar، Ali ؛ نویسنده مسئول : Nili AhmadAbadi، Mohammad Reza ؛
(11 صفحه - از 517 تا 527 )
کلیدواژه ها:contextual factorsInput Factorsprocess factorstechnical and vocational education challengesteachers' viewpointsoutput factors.
-
نویسنده : Nazari، Zahra ؛ نویسنده مسئول : Fallahchai، S. Reza ؛
(8 صفحه - از 528 تا 535 )
کلیدواژه ها:Commitmentstudentsself-regulationIdentity Processing Styles
-
نویسنده مسئول : Bahrami، Mahdieh ؛ نویسنده : Yousefi، Emad ؛
(10 صفحه - از 536 تا 545 )
کلیدواژه ها:EmpathyAnger managementlonelinessemotional autonomyResponsiveness to StressDivorce Student.
-
نویسنده مسئول : Khorani، Narges ؛ نویسنده : Zandvanian، Ahmad ؛ Rahimi، Mehdi ؛ Eftekhari، Hojjat ؛
(11 صفحه - از 546 تا 556 )
کلیدواژه ها:academic stressMental Well-beingfemale high school studentSocial problem solving ability
-
نویسنده مسئول : Mohammadi، Akram ؛
(7 صفحه - از 557 تا 563 )
کلیدواژه ها:self-regulationPain IntensityPositive and negative emotionspatients with chronic pain.
-
نویسنده مسئول : Mohamadlou، Akram ؛ نویسنده : Mohamadlou، Maryam ؛ Morovati، Zekrollah ؛
(10 صفحه - از 564 تا 573 )
کلیدواژه ها:social skillsJigsawsense of connectedness with schoolelementary students.
-
نویسنده مسئول : Moradi، Ali ؛ نویسنده : Chemelnezhad، Morteza ؛
(9 صفحه - از 574 تا 582 )
کلیدواژه ها:Self-efficacyAcademic engagementEmotional-social competencePerception of school climateHigh school students.
-
نویسنده : Heidarpour eskandari، Marzieh ؛ Jafarinia، Gholamreza ؛ نویسنده مسئول : Amini، Naser ؛
(13 صفحه - از 583 تا 595 )
کلیدواژه ها:Mindfulness-Based Stress ReductionEmotion-focused Couple Therapycovert relational aggression.
-
نویسنده مسئول : Javdan، Moosa ؛ نویسنده : Montaseri، Prinaz ؛
(10 صفحه - از 596 تا 605 )
کلیدواژه ها:adjustmentAcademic BuoyancyElementary studentssense of connectedness with school
-
نویسنده : Fartoosi، Fatemeh ؛ Ehteshamzadeh، Parvin ؛ Hafezi، Fariba ؛ نویسنده مسئول : Moradimanesh، Fardin ؛
(12 صفحه - از 606 تا 617 )
کلیدواژه ها:based group therapyMultiple sclerosis, Metacognitive beliefs, Adherence to Treatment, Acceptance and commitment
-
نویسنده : NejadKazemfard، Seyed Bagher ؛ Asgari، Parviz ؛ Bakhtiarpour، Saeed ؛ نویسنده مسئول : Makvandi، Behnam ؛
(15 صفحه - از 618 تا 632 )
کلیدواژه ها:Behavioral activation therapy, Acceptancecommitment therapy, Alexithymia, Diabetes