Abstract:
در اين مطالعه از داده هاي مقطعي سال 1386، مربوط به كارگاه هاي صنعتي ده نفر كاركن و بيشتر در سطح كدهاي چهار رقمي (طبقه بندي ISIC) براي كل صنايع كارخانه اي ايران استفاده شده است. چهار معادله به كارگرفته شده در اين تحقيق عبارت است از: تمركز، تبليغات، تحقيق و توسعه و سودآوري، كه با توجه به الگوي ساختار ـ رفتار ـ عملكرد (SCP) و استفاده از روش حداقل مربعات سه مرحله اي (3SLS) به بررسي تاثير تحقيق و توسعه به عنوان يكي از متغيرهاي رفتاري بر سودآوري به عنوان يكي از متغيرهاي عملكرد پرداخته شده است. نتايج اين مطالعه نشان مي دهد تحقيق و توسعه بيشتر در يك صنعت باعث مي شود سودآوري در آن صنعت كاهش پيدا كند. به اين دليل كه فعاليت تحقيق و توسعه هزينه بنگاه را افزايش داده و باعث مي شود سودآوري كاهش پيدا كند. بنابراين اين يافته دلالت بر اين دارد كه به طور متوسط بنگاه ها در صنايعي كه سودآوري بالاتري وجود دارد، انگيزه كمتري براي صرف هزينه بابت تحقيق و توسعه دارند.
Machine summary:
"Structure, Conduct and Performance: A Simultaneous Equations Approach", Applied Economics, Vol. 34, pp.
A Simultaneous Equations Analysis of Market Structure, Conduct and Performance: New Evidence From United States Manufacturing Industries, Texas Teach University.
"Advertising and Concentration: A Survey of the Empirical Evidence", Quarterly Journal of Business and Economics, Vol. 36, No. 1, pp.
"Advertising, its Determinants, and Market Structure", Review of Industrial Organization, Vol. 21, Issue.
"Advertising, concentration and profitability: The simultaneity problem", The Bell Journal of Economics, Vol. 10, No. 2, pp.
"Structure, Conduct and Performance: A Simultaneous Equations Investigation for the Brazilian Manufacturing Industry", Applied Economics.
"Advertising, Concentration, and Price- Cost Margins", Journal of Political Economy, Vol. 84, pp.
"The market structure, conduct and performance paradigm re-applied to the international tourist hotel industry", African Journal of Business Management, Vol. 4, No. 6, pp.
"Modeling Industry Structure and Economics Performance", Mathematical and Computer Modeling, Vol. 12, No. 12, pp.