Abstract:
زمینه : موسیقی امروزه یکی از رایج ترین اقدامات درمانی است که در کنار درمان های اصلی اختلال طیف اتیسم استفاده می شود. از آن جا که این درمان به عنوان یکی از انواع مداخله های طب مکمل مطابق با تمایلات و توانایی های این کودکان است ، نتایج مثبتی را درپی داشته است . بنابراین پژوهش حاضر قصد دارد با اشاره به برخی از این مقاله ها در حوزه کاربرد موسیقی ، اهمیت استفاده از این مداخله آسان ، ارزان و جذاب را برای درمان نقایص مختلف در کودکان دارای اختلال طیف اتیسم بیان کند. نتیجه گیری : براساس مرور پژوهش های موجود در اختلال طیف اتیسم ، از موسیقی برای ایجاد بهبودی در مهارت های اجتماعی و ارتباطات بین فردی ، مهارت های کلامی ، حرکتی و رفتاری و نیز امور مربوط به خودیاری استفاده شده است . البته پژوهش های انجام شده اغلب به صورت پژوهش موردی و با حجم نمونه اندک هستند، بنابراین تشویق درمانگران به استفاده از موسیقی و اجرای پژوهش های قوی تر می تواند به گسترش این روش درمانی موثر کمک شایانی کند.
Machine summary:
"در این پژوهش آموزش مهارت های اجتماعی ، فراتحلیلی به بررسی تاثیر مداخله هایی که براساس علایق ارتباطی و حرکتی به صورت گروهی در ١٥جلسه کودکان با اختلال طیف اتیسم است ، بر میزان برقراری صورت گرفته و به هر پاسخ درست و رفتار مناسب ارتباط و روابط بین فردی ایشان پرداختند.
موسیقی شامل ٦بسته پژوهش با بررسی ٢٤مقاله شامل ٧٨کودک ٢ تا ٦ساله آهنگ ٦تایی درمورد مهارت های ذکرشده بود که از با اختلال طیف اتیسم دریافتند با استفاده از ملاحظه های طریق شعر به صورت لغت به لغت و واضح توسط ضبط بهنگام بر پایه علایق این کودکان می توان سبب ایجاد پخش می شد و درمانگر به صورت گام به گام اشعار را مهارت های اجتماعی بهتر و رفتارهای نامناسب کمتر در به کودک آموزش می داد.
علت موفقیت پژوهش های فوق را می توان در ٣دسته اصلی بیان کرد؛ نخست این که موسیقی افزون بر تحت تاثیر قراردادن مشکلات اصلی اختلال طیف افزون براین ، به دلیل وجود نوعی نظم و توالی در اتیسم مانند توجه متصل ، تعاملات اجتماعی و ارتباطات ارایه محرک ها، پاسخ ها و التزام کودک به پاسخ های کلامی و غیرکلامی می تواند مشکلات همراه ایشان به موقع ، سریع و مربوط به محرک ها، بسیاری از نواقص از جمله درک غیرطبیعی از حواس ، عملکرد حرکتی ناشی از خام حرکتی کودکان بهبود پیدا می کند.
, Randomised controlled trial of improvisational music therapy's effectiveness for children with autism spectrum disorders )TIME-A(: study protocol.
W. , Meta-analysis of studies incorporating the interests of young children with autism spectrum disorders into early intervention practices."