Abstract:
ژوزف شاخت اسلام شناس آلمانی و متخصص در فقه اسلامی معتقد است شریعت اسلام بارزترین تجلی شیوه زندگی اسلامی و جوهر اسلام است و تمامی عرصه های زندگی مسلمانان متاثر از شریعت اسلامی بوده و درک اسلام بدون فهم شریعت غیر ممکن است . او در عین حال که حقوق اسلام را حقوقی مستقل میداند، آن را مشتمل بر مواد گوناگونی از قوانین عربستان و عناصر قابل توجهی از قوانین سرزمین های مفتوحه (اعم از حقوق رومی- کلیسایی- تلمودی و...) نیز میداند که به صورت عرف های رایج حقوقی وارد نهاد نوپای حقوقی اسلام شده و در آنجا با یکدیگر هماهنگ گشته اند.
Machine summary:
"با اطمینان میتوان ادعا کرد که موارد ذیل از همین طریق وارد حقوق اسلامی شده اند: قاعده "الولدللفراش " (کودک به بستر ازدواج تعلق دارد) که مطابق با اصل رومی paterest quem nuptiae demonstrant است ، هر چند که این اصل نقش اساسی در حقوق اسلامی ندارد؛ محکومیت سارقی که مجازات قرآنی را نمیتوان در باره او اعمال کرد به پرداخت دو برابر آن چه که سرقت کرده است ، شیوه ای قدیمی بود که به زودی در حقوق اسلامی متروک گردید؛ دگرگونی مفهوم وثیقه در قرآن و عربستان قدیم به مفهوم وثیقه برای ادای دین که مطابق با pignus رومی بود؛ معنای حقوقی عقد اجاره به تقلید از الگوی حقوق رومی location conduction که در واقع از سه قرارداد مستقل کرایه (مطابق با L.
نتیجه گیری شاخت به عنوان اسلام شناس متخصص در فقه اسلامی در بیان علت آن که باید برای شناخت اسلام ، فقه و حقوق اسلام را مد نظر قرار داد معتقد است شریعت مقدس اسلام پیکره فراگیر تکالیف دینی و تنظیم کننده زندگی هر فرد مسلمان در تمامی عرصه هاست و شامل مقررات بنیادی در مورد عبادات و آداب و اصول سیاسی و به معنای دقیق تر قواعد حقوقی است .
از نظر شاخت اصول و مفاهیم نشأت گرفته از حقوق بیزانس و روم ، حقوق کلیسای شرقی، حقوق خاخامی و تلمودی و حقوق ساسانی در حقوق در حال تکوین اسلامی نفوذ کرده و این تاثیرات در آموزه های قرن دوم هجری مشهود است ."