Abstract:
کتاب خدمات اینترنتی در کتابخانه های عمومی شامل 13 فصل در 230 صفحه است. مطلب آغازین کتاب، پیشگفتار مختصری از سفارش دهندة ترجمه اثر- اداره کل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه های عمومی- است. هدف این مقاله نقد و بررسی کتاب خدمات اینترنتی در کتابخانه های عمومی نوشته چارلز مکلور و پائول ایگر، ترجمه مریم آذرگون و مهناز جعفری است. در این مطلب پس از ذکر مقدمه ای مختصر، نویسنده و مترجمان کتاب معرفی می شوند. در ادامه جایگاه اثر در میان آثار مشابه، مزایای اثر و کاستی های آن بیان
و در پایان نتیجه گیری کلی ارائه می شود.
Machine summary:
هـدف ایـن مقالـه نقـد و بررسـی کتـاب خدمات اینترنتـی در کتابخانه هـای عمومـی نوشـتۀ چارلـز مکلـور و پائول ایگـر، ترجمۀ مریـم آذرگون و مهنـاز جعفـری اسـت .
بـر همیـن اسـاس ، یکـی از جدیدتریـن آثـار در ایـن زمینـه کتاب خدمـات اینترنتـی در کتابخانه های عمومی اسـت کـه به همـت چارلـز مکلـور و پائول ایگر ترجمـه مریم آذرگـون و مهناز جعفـری با هدف سـنجش و ارتقـاء خدمـات اینترنتـی در کتابخانه هـای عمومـی نوشـته شده اسـت .
وی در سال سوم ، شماره ١٢ مطالعـات خـود بیشـتر بـر روی روش هـای قانونـی و سیاسـت های عمومی دسترسـی به زمستان ١٣٩٥ اطلاعـات تأکیـد کرده اسـت .
فصـل یازدهـم ایـن یافته هـا را از دیـدگاه سیاسـت های عمومـی مربـوط بـه اینترنـت و مقاومت هــای حرفــه ای در برابــر نقش هــای روزافــزون آن در کتابخانه هــای عمومــی بحـث می کنـد.
٤. امتیازها و کاستی ها کتـاب خدمـات اینترنتـی در کتابخانه هـای عمومـی از ایـن جهـت کـه جـزء معـدود کتاب هایـی اسـت کـه بـه بحـث اینترنـت و فناوری هـای نویـن در کتابخانه هـای عمومی می پـردازد، کتـاب مفیـدی اسـت و اطلاعـات ارائه شـده در کتـاب ، خواننـده را بـا انـواع خدمـات اینترنتـی از جملـه خدماتـی کـه توسـط پایگاه هـای اطلاعاتـی ارائه می شـوند، کنفرانس هـای ویدیوئـی ، خدمـات مرجـع الکترونیـک ، کتاب هـای الکترونیـک و...
نکتـۀ دیگـری کـه بـه سـودمندی ایـن اثـر می افزایـد، ایـن اسـت کـه مطالـب هـر فصـل از کتـاب ، برمبنـای سال سوم ، شماره ١٢ پژوهش هـای کاربـردی در موضوعـات مرتبـط بـا خدمـات اینترنتـی در کتابخانه هـای زمستان ١٣٩٥ عمومـی نگاشـته شده اسـت .