Abstract:
موفقیت یک سازمان در گرو مهارت های مدیران و تمام کارکنان آن سازمان است. هدف پژوهش حاضر
بررسی تاثیر مهارت های مدیریتی بر کیفیت عملکرد مدیران مدارس ابتدایی استان ایلام می باشد. تحقیق
حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران مدارس ابتدایی ایلام می باشد که در سال 95-96 در قسمت های اجرایی مشغول به کار می باشند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه مهارت های مدیریتی کافمن و لی و پرسشنامه عملکرد مدیران پاترسون است. روش تجزیه وتحلیل همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام می باشد. نتایج همبستگی نشان داد بین مهارت مدیریتی انسانی، فنی و ادراکی بر کیفیت عملکرد مدیران مدارس ابتدایی استان ایلام تاثیر و رابطه مثبت معنادار وجود دارد. همچنین تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که مهارت مدیریتی ادراکی، انسانی و فنی به ترتیب پیش بینی کننده قوی کیفیت عملکرد شغلی مدیران مدارس ابتدایی استان ایلام است و مدل معادلات ساختاری نشان داد که مهارت ادراکی در مدل بیشترین با
مقدار بیشترین تاثیر را روی کیفیت عملکرد مدیران مدارس ابتدایی دارد
Machine summary:
"نتایج همبستگی نشان داد بین مهارت مدیریتی انسانی، فنی و ادراکی بر کیفیت عملکرد مدیران مدارس ابتدایی استان ایلام تأثیر و رابطه مثبت معنادار (01/0 ≥ P) وجود دارد.
جدول 1: ضریب همبستگی پیرسون مهارتهای مدیریتی کل بر کیفیت عملکرد مدیران مدارس ابتدایی استان ایلام (رجوع شود به تصویر صفحه) همانطور که در جدول شماره 1 مشاهده میگردد فرضیه اصلی «مهارتهای مدیریتی بر کیفیت عملکرد مدیران مدارس ابتدایی استان ایلام تأثیر دارد» با مقدار 39/0= r در سطح (01/0 ≥ P) مورد تأیید قرار گرفت.
ضریب همبستگی پیرسون مهارتهای مدیریت انسانی بر کیفیت عملکرد مدیران مدارس ابتدایی استان ایلام (رجوع شود به تصویر صفحه) همانطور که در جدول شماره 2 مشاهده میکنید فرضیه فرعی «مهارت مدیریتی انسانی بر کیفیت عملکرد مدیران مدارس ابتدایی استان ایلام تأثیر دارد» با مقدار 32/0= r در سطح (05/0 ≥ P) مورد تأیید قرار گرفت.
جدول3: ضریب همبستگی پیرسون مهارتهای مدیریت ادراکی بر کیفیت عملکرد مدیران مدارس ابتدایی استان ایلام (رجوع شود به تصویر صفحه) همانطور که در جدول شماره 3 مشاهده میکنید فرضیه فرعی «مهارت مدیریتی ادراکی بر کیفیت عملکرد مدیران مدارس ابتدایی استان ایلام تأثیر دارد» با مقدار 34/0= r در سطح (05/0 ≥ P) مورد تأیید قرار گرفت.
جدول 4: ضریب همبستگی پیرسون مهارتهای مدیریت فنی بر کیفیت عملکرد مدیران مدارس ابتدایی استان ایلام (رجوع شود به تصویر صفحه) همانطور که در جدول شماره 9 مشاهده میکنید فرضیه فرعی «مهارت مدیریتی فنی بر کیفیت عملکرد مدیران مدارس ابتدایی استان ایلام تأثیر دارد» با مقدار 31/0= r در سطح (05/0 ≥ P) مورد تأیید قرار گرفت."