Abstract:
این مقاله با تناسب بین استراتژی عملیات و نوآوری محصول سروکار دارد. مرور مقالات نشان می دهد که
شرکت های نوآور محصول باید اولویت های رقابتی خاصی را در خصوص عملیات ها داشته باشند. به منظور
آزمودن این گزاره، آمارگیری ای را در مورد اولویت های رقابتی در صنعت کاشی سرامیکی اسپانیا انجام دادیم.
ما پاسخ دهندگان را مطابق با تعداد محصولات جدید عرضه شده بین سال های 1997 و 1999 طبقه بندی
کردیم. محصولات جدید مطابق با شاخص خروجی نوآوری مبتنی بر مقالات شناسایی شدند. نتایج ما آشکار
ساختند که شرکت های نوآورتر به دلیل تاکید بر قابلیت های انعطاف پذیری و کیفیت استراتژی عملیات
متفاوتی را نسبت به شرکت های کمتر نوآور دنبال می کنند.
Machine summary:
"متعاقبا، شاخص خروجی نوآوری مبتنی بر مقالات (LBIO) را به منظور متمایز ساختن دو گروه پیاده سازی می کنیم: شرکت های بیشتر و کمتر نوآور، مطابق با تعداد نوآوری های محصول عرضه شده بین سال های 1997 و 1999.
اولویت های رقابتی نوآوران محصول (رجوع شود به تصویر صفحه) تحویل در «منطقه ای خاکستری» قرار دارد، زیرا در برخی مطالعات، مهم ذکر شده است، اما در برخی دیگر خیر، و بهره وری هزینه به نظر نمی رسد که نشان دهنده ی قابلیت عملیات مورد نیاز برای نوآوری محصول باشد.
قابلیت عملیات نشان داده شده برای شرکت های نوآورتر با مدل موزانه اسکینر که مطابق با آن شرکت باید مورد (هایی) 1 را انتخاب کند که بهترین تناسب را با استراتژی کسب و کار آن شرکت دارند، تراز می شوند (اسکینر، 1969 و اسکینر، 1974).
به عنوان مثال، آمارگیری نوآوری فناورانه 1996 که توسط INE (موسسه آمار اسپانیا) انجام شد نشان می دهد که حدود 50 درصد از تولیدکنندگان کاشی سرامیکی شرکت های نوآور محصول هستند (INE، 1998).
شرکت های کمتر نوآور برای تحویل بسیار ارزش قائل می شوند، که به نظر می رسد بیانگر الگویی کلی در این صنعت باشد، و اهمیت بیشتری را برای کیفیت و انعطاف پذیری نسبت به بهره وری هزینه قائل می شوند.
تناسب بین قابلیت عملیاتی و استراتژی نوآوری محصول یکی از ویژگی های متمایز آن شرکت هایی است که رقابتی بودن شان به وضوح بر اساس توسعه محصولات جدید است.
Journal of Product Innovation Management 11, 397–417.
Journal of Product Innovation Management 11, 397–417."