Abstract:
می گذارد یا نه و تا چه حد. دانش ما را در زمینه ی ریسک فساد شرکت افزایش می دهد. با به کار بردن یک
نمونه در یک کشور در شرکت های بزرگ چند ملیتی دریافتیم که +ا٩ل) در سطح شرکت ریسک فساد را
کم می کند. در بررسی دقیقتر ء دریافتیم که در رابطه ی بین 5۳ و ریسک فساد ء متغیر هایی در سطح کشور
مانند کیفیت حمایت از حقوق ذینفعان خرد . توسعه بازار سهام و آزادی مطبوعات در میان هستند.
به علاوه ۰ دریافتیم که در کشور های نو ظهور تنها هنگامی که کیفیت نهادی در سطح کشوری وجود داشته باشد
و شهروندان از آزادی مطبوعات برخوردار باشدء 25 ریسک فساد را کاهش می دهد. یافته های ما نشان داد که
هم نهاد های رسمی و هم کیفیت جامعه مدنی در اثر ۳5 بر ریسک فساد تاثیر دارد.نتایج ما برای کنترل های
درون زایی (آندوژنیتی) و خطای ممکن انتخاب نمونه پایایی دارد
Machine summary:
در بررسی دقیقتر ، دریافتیم که در رابطه ی بین CSR و ریسک فساد ، متغیر هایی در سطح کشور مانند کیفیت نهادی، حمایت از حقوق ذینفعان خرد ، توسعه بازار سهام و آزادی مطبوعات در میان هستند.
آزمایش های ما دیدی بر چگونگی اثر متغیر ها در سطح کشور مانند کیفیت نهادی ، توسعه بازار،حقوق سهامداران و آزادی مطبوعات و بر رابطه ی بین مشارکت در CSRو ریسک فساد ارائه می دهد.
انگیزه ی ابتدایی این مقاله بررسی چگونگی کم کردن ریسک فساد با CSR در سطح شرکت ، با استفاده از نمونه ی کشور های توسعه یافته و نو ظهور ، است .
به طور کلی نتایج ما در نمونه ی بازار نوظهور این دیدگاه که اثر مشارکت در CSR بر ریسک فساد شرکت در کشور های با کیفیت نهادی و آزادی مطبوعات بیشتر ،بالاتر است را تایید می کند.
Private politics, corporate social responsibility, and integrated strategy.
Corporate social responsibility and access to finance.
Country-level institutions, firm value, and the role of corporate social responsibility initiatives.
Public governance and corporate finance: evidence from corruption cases.
The relationship between corporate social responsibility and shareholder value: an empirical test of the risk management hypothesis.
Does corporate social responsibility engagement benefit distressed firms?
Corporate social responsibility: a theory of the firm perspective.
Corporate social responsibility, irresponsibility and corruption: introduction to the special section.
Social capital, corporate responsibility, economic behaviour and performance.
The impact of corporate social responsibility on firm value: the role of customer awareness.
Linking corporate social responsibility to firm default risk.