Abstract:
هدف هدف پژوهش حاضر بررسی میزان اعتمادپذیری برنامه آموزش فلسفه (p4c)، درفعالیتهای پرورشی به منظورکنترل خشم برون ریزودرون ریزدانشآموزان پسرمقطع متوسطه بوده است. پژوهش ازنوع تحقیقات کاربردی و به روش نیمه تجربی با طرح تحقیق آزمون مقدماتی و نهایی با گروه شاهد بدون استفاده ازگزینش تصادفی انجام شد.جامعه آماری پژوهش، کلیه دانشآموزان پسر پایه اول مقطع متوسطه دوره دوم منطقه14 مشغول به تحصیل، درسال1393-1394که تعداد 2994 نفربودند.حجم نمونه آماری60 نفر از دانشآموزان که در دوگروه30 نفری تجربی و گواه به صورت غیرتصادفی قرار گرفتند. پس از برگزاری دوره آموزش (p4c)، به منظور جمعآوری دادهها از پرسشنامه بیان حالت هیجانی و صفت شخصیتی خشم اسپیلبرگر 2 (STAXI-2) و برای تجزیه و تحلیل دادهها علاوه برآمار توصیفی از آزمون تحلیل کوواریانس با استفادهاز نرم افزار SPSS استفاده شد.یافتههای حاصل از این تحقیق، به سوال کلی که آیا اجرای برنامه آموزش فلسفه برای کودک در فعالیتهای پرورشی برکنترل درون ریزی و برون ریزی خشم در دانشآموزان پسر مقطع متوسطه تأثیر دارد یا خیر، پاسخ داده، اعتبار و اعتمادپذیری برنامه فلسفه برای کودکان درکنترل خشم نوجوانان و گنجاندن آن را در فعالیتهای پرورشی، بر یک مؤلفه آن یعنی کنترل برون ریزی خشم نوجوانان تأیید و بر مؤلفه دیگر، یعنی کاهش درون ریزی خشم، تأیید ننمود.
Machine summary:
یافتههای حاصل از این تحقیق، به سوال کلی که آیا اجرای برنامه آموزش فلسفه برای کودک در فعالیتهای پرورشی برکنترل درون ریزی و برون ریزی خشم در دانشآموزان پسر مقطع متوسطه تأثیر دارد یا خیر، پاسخ داده، اعتبار و اعتمادپذیری برنامه فلسفه براي كودكان درکنترل خشم نوجوانان و گنجاندن آن را در فعالیتهای پرورشی، بر یک مؤلفه آن یعنی کنترل برون ریزی خشم نوجوانان تأیید و بر مؤلفه دیگر، یعنی کاهش درون ریزی خشم، تأیید ننمود.
The findings of this research answered this general question: Does the performance of educational program of philosophy for children (p4c) in education activities have an effect on controlling internalized and externalized anger in male highschool students or not?
از این رو هدف اصلی از انجام این پژوهش بررسی درستی فرضیههای زیر است: 1- برنامه آموزش فلسفه برای کودک (p4c) درفعالیتهای پرورشی برکنترل برون ریزی خشم در دانشآموزان پسر پایه اول مقطع متوسطه مدارس منطقه 14 شهرتهران تأثیر معناداری دارد.
به این ترتیب فرضیه پژوهش تحت عنوان «اجرای برنامه فلسفه برای کودکان در فعالیتهای پرورشی موجب افزایش کنترل درون ریزی خشم در دانش آموزان پسرپایه اول مقطع متوسطه میگردد» رد میشود.
به این ترتیب فرضیه پژوهش تحت عنوان «اجرای برنامه فلسفه برای کودکان در فعالیتهای پرورشی موجب افزایش کنترل برون ریزی خشم در دانشآموزان پسر پایه اول مقطع متوسطه» تأیید میشود.
Examine the effects of philosophy for children in foster creativity of students in grade one high school district 14 in Tehran, thinking and child.
Investigate the effect of Philosophy for Children program to reduce anger and secondary school first grade male students in Tehran, and the child's thinking, Institute for Humanities and Cultural Studies.