Abstract:
هدف: هدف این پژوهش، ارایه مدل مفهومی خلاقیت در بازاریابی داخلی با رویکرد بهبود عملکرد در صنعت آب و فاضلاب است. روش: روش تجزیه و تحلیل این پژوهش روش ساختاری تفسیری (ISM) بود که با استفاده از این روش، تجزیه و تحلیل مدل ارایه شده انجام پذیرفت. یافتهها: نتایج بدست آمده حاکی از آن است که متغیرهای نظام جامع انگیزشی، نگرش اقتصادی به صنعت آب، نظام جامع سرمایه های انسانی، نظام شایستگی در انتصابات، چشمانداز و تدوین استراتژی و مدیریت فرآیندها در ناحیه پیوندی نمودار قدرت نفوذ- وابستگی این روش تحلیلی قرار گرفته اند که نشان دهنده آن است که متغیرهای این ناحیه قدرت نفوذ و میزان وابستگی بالایی دارند. نتیجه گیری: در نهایت ابعاد فوق جزء متغیرها یا همان ابعاد کلیدی بازاریابی داخلی محسوب می شوند و باید به منظور پیاده سازی بازاریابی داخلی در صنعت آب و فاضلاب به آنها اهتمام ویژه ای داشت.
Machine summary:
با توجه به مسائل بیان شده در فوق محقق به دنبال خلق مدلی است که بتوان از طریق آن برخی از مسائل بیان شده را مرتفع نموده و مسیر روشنی را برای دستیابی به اهداف ترسیم کرد، بگونهای که با تعریف و در میان گذاشتن یک هدف بنیادین که مبنایی را برای چشم انداز، ارزش ها، اخلقیات و رفتار سازمانی فراگیر فراهم می کند، مورد پژوهش و تحقیق قرار دهد و در پی آن است که مفاهیم پایداری را در استراتژی محوری، زنجیره ارزش و طراحی فرایندها خود یکپارچگی را فراهم آورد)صادقی، ١٣٩٤(، تا بتواند ضمن خلق آیندهای پایدار زمینه های لزم را از طریق توسعه قابلیت های سازمانی، رهبری با دوراندیشی، الهام بخشی و درستی، مدیریت با چابکی، استفاده از استعداد کارکنان، هدایت خلقیت و نوآوری و پایدارسازی نتایج برجسته، برای ارزش افزایی ذی نفعان از جمله مشترکین را فراهم آورد )مدل تعالی سازمانی، ٢٠١٣(.
درصد تحقق هر یک از حالت های روش ISM / ردیف ابعاد بازاریابی داخلی ۷ ۶ ٥ ۴ ۳ ۲ ۱ ۱ نظام جامع انگیزشی A A A O V O ۲ نگرش اقتصادی به صنعت آب X A X X X ۳ نظام جامع سرمایه های انسانی X A X O ۴ نظام شایستگی در انتصابات V O V ۵ چشم انداز و تدوین استراتژی A V ۶ تغییر رویکرد ساختار سازمانی از وظیفه ای به فرایندگرا V ۷ مدیریت فرایندها برآیند ماتریس ها مرحله چهارم: تهیه ماتریس دسترسی اولیه طبق روش ساختاری تفسیری ماتریس خودتعاملی ساختاری باید تبدیل به ماتریس دسترسی اولیه شود بدین ترتیب که طبق تعاریف هر یک از حالت های )V ،A ،X ،O ( در ماتریس دسترسی اولیه این حالت ها باید در ماتریس ورودی و خروجی تبدیل به عدد )صفر یا یک( .