Abstract:
با توجه به اتفاقات نا گواری که در مدارس بر اثر تنبیه دانش آموزان رخ می دهد که اخبار آن در این سالها بیشتر به گوش می رسد بر آن شدیم اقدام پژوهی ای در این خصوص در مدرسه مرحوم صفریان نوق انجام دهیم. هدف از انجام این پژوهش جلو گیری از تنبیه در مدارس بود، روش تحقیق اقدام پژوهی بود و روش جمع آوری داده ها توصیفی تحلیلی با انجام مصاحبه بود. سوال مهم پژوهش راهکار عملی جلوگیری از تنبیه در مدارس کدام است و بعد از انجام پژوهش به این نتیجه رسیدیم که برای هر دانش آموز متخلف پرونده آموزشی و انضباطی تشکیل دهیم و تخلفات دانش آموز را در آن ثبت که در مرحله اول به دانش
اموز تذکر داده می شود و در مرحله دوم والدین را درگیر فرایند اصلاحی می کنیم تا هم از تنش حاصله کاسته شود و هم والدین در جریان مسائل و مشکلات فرزند خود قرار گیرند.
Machine summary:
سوال مهم پژوهش راهکار عملی جلوگیری از تنبیه در مدارس کدام است و بعد از انجام پژوهش به این نتیجه رسیدیم که برای هر دانش آموز متخلف پرونده آموزشی و انضباطی تشکیل دهیم و تخلفات دانش آموز را در آن ثبت که در مرحله اول به دانش اموز تذکر داده می شود و در مرحله دوم والدین را درگیر فرایند اصلاحی می کنیم تا هم از تنش حاصله کاسته شود و هم والدین در جریان مسائل و مشکلات فرزند خود قرار گیرند.
برای انجام این تحقیق با استفاده از تجربیات سال های گذشته و همچنین مشاهده وضعیت موجود در مدرسه که به شرح مختصری ازآن می پردازم، با توجه به دستور العمل ها و بخشنامه های ارسالی از طرف اداره با عنوان عدم تنبیه بدنی در مدارس بعضا شاهد این رفتار نادرست توسط برخی از معلمان و مدیران در سطح مدراس بودیم با مشاهده این وضعیت جلسه ای را برای معلمین و مدیران ترتیب دادیم و در این جلسه از عواقب تنبیه بدنی دانش آموزان و با توجه به نظر سنجی که در همان جلسه صورت گرفت بهترین و موثر ترین راه کار انتخاب و در مدرسه مرحوم صفریان نوق با اجرا در آمد .