Abstract:
امروزه مصرف کنندگان از مصرف به عنوان ابزاری برای ایجاد خودانگاری استفاده می کنند تا در محیط های اجتماعی، هویت خود را از طریق خدماتی که مصرف می کنند، نمایان سازند. هدف پژوهش حاضر استخراج شاخص های متمایزسازی در صنعت بانکداری است تا با در نظر گرفتن عوامل زمینه ای و مداخله گر، تاثیربازرایابی بر خودانگاره مصرف کنندگان به صورت مدل ترکیبی ارائه شود. تحقیق حاضر داده های کیفی از مصاحبه با خبرگان را جمع آوری و سپس جهت اعتباربخشی مـدل، با استفاده از روش میدانی پرسشنامه، داده های بخش کمی که شامل مشتریان شعب تهران بانک ملت شهر تهران بودند را جمع آوری نموده است. روش تحلیل داده ها و آزمون مدل براساس نظریه زمینه ای و معادلات ساختاری می باشد که در این راستا از نرم افزار آماری SPSS و Lisrel و Smart PLS استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون مدل نشان میدهد که اثر مستقیم و قدرت رابطه میان متغیرهای متمایز سازی سازمان پست مدرن بر خودانگاره مشتریان در سطح (01/0 P ‹) برابر 528/0 محاسبه شده که مثبت و معنادار می باشد. بنابراین با اطمینان 95 % می توان گفت متمایزسازی سازمانهای پستمدرن بر خودانگاره مصرف کنندگان تاثیر معناداری دارد
Machine summary:
(مون ، جان ؛ مينور، مايکل ؛ ٩٢) بر اين اساس با توجه به اهميت جايگاه نظريه در تحقيق با روش ترکيبي ، در اين پژوهش از نظريه هاي حوزه رفتار و خصوصيات مصرف کننده در صنعت بانکداري به عنوان چهارچوب نظري بخش کيفي و مدل سازي اوليه استفاده شده است تا در فرآيند تحقيق با استفاده از آزمون فرضيات به روش کمي ، مدل نهايي شاخص هاي تأثيرگذار بر متمايزسازي سازمان هاي پست مدرن بر خودانگاره مصرف کنندگان ارائه شود.
جدول ٤ : شاخص هاي برازش متغير متمايزسازي سازمان هاي پست مدرن (رجوع شود به تصویر صفحه) شکل ٣ : تحليل عاملي تأييدي عوامل فردي مصرف کننده پست مدرن با توجه به خروجي ليزرل در شکل ٣ مقدار df / x٢ محاسبه شده ١,٢٣است که کوچکتر از ٣ و ٣١ نشان دهنده برازش مناسب مدل مي باشد.
جدول ٦: شاخص هاي برازش متغير براي عوامل موقعيتي مصرف کننده پست مدرن (رجوع شود به تصویر صفحه) منبع : يافته هاي پژوهشگر به منظور بررسي فرضيات تحقيق و اثر متغيرهاي پنهان بر يکديگر از آزمون الگوي ساختاري در نرم افزار Smart PLS استفاده شده است .
109-120;Bjarne Nielsen, (2010)," ٣٥ Postmodern consumer interaction – To co-construct value" Master of Arts in Corporate Communication, Aarhus School of Business, Aarhus University نتيجه گيري و بحث در اين پژوهش پس از مطالعات نظري و همچنين مصاحبه با خبرگان حوزه بانکداري و رفتار مصرف کننده ، مدل تحقيق که بيانگر چگونگي ارتباط معيارهاي مدل خودانگاره مصرف کننده پست مدرن است ، طراحي گرديد و پس از آزمون مدل توسط نرم افزارهاي آماري spss,lisrel,smart pls مدل نهايي تحقيق تاييد و ارائه گرديد.